Viser søkeresultater 11 til 20 av 83
-
24-05-11, 07:16 #11
Sv: Blodprøvesvar, noen som kan svare?
Takk takk igjen

Har fått time hos lege i morgen, det blir spennende.
Har jo lest masse her på forumet, også om myxødem.: Har ikke sjans til å få tak i huden på overarmer, eller på bein, hverken legger eller lår... Har "klypt" på armer til hele familien min, og de har helt ulik hud enn meg
På jobb er vi så heldige at vi har en muskelterapaut som masserer oss hver 14 dag, og hun har også reagert på huden og musklene mine.. Sier det virker som jeg har mye avfallstoffer i kroppen....
Takk igjen for gode svar, og for et nyttig forum
Klem tussemaja
-
24-05-11, 10:23 #12
Det er ikke affaldsstoffer - tussemaja
Det er ophobninger af mukoproteiner (mucin) - primært symptom på lavt stofskifte. De lader sig ikke massere væk. Kun velbehandling af lavt stofskifte kan holde dem i skak. Du kan læse masser om det i hud-forummet og særlig i tråden Myxødem huden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-05-11, 13:42 #13
Hvis fastlegen din er fiksert på TSH - så kan du gjøre en av to (eller begge
):
- be om henvisning til spesialist (fortrinnsvis endokrinolog) eller
- bytte fastlege.
- en annen (mindre kjent) indikator på sviktende / ødelagt stoffskifte er leververdier -
måles i blodprøve som S-ALAT
Anbefaler forøvrig å lese hele tråden (som er boka) til Per Egil Hegge
Har lest om dette (leververdier) i andre tråder også - f.eks denne:
Sist endret av Kevlin; 24-05-11 kl 14:21 Begrunnelse: Lagt inn sitatbokser fra andre tråder - vdr leververdier & stoffskiftesykdom
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-05-11, 16:35 #14
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Hei igjen og takk.

(Finner forresten ikke tråden min når jeg er på forumet... Måtte inn på mailen og gå via svarene der...?)
Men uansett: leverprøven er bra: S-ALAT 19 (10-45)
Men har en annen prøve: S-ASAT 14* (15-35) vet ikke hva det er?
Kjenner jeg gruer litt for i morgen. Skal ikke til fastlegen, for det var så lang ventetid...
Skal også prøve å få en gradert sykemelding, jobber i barnehage, kjenner at det er tungt nå
Men takk igjen for så mange nyttige svar og gode tilbakemeldinger
Klem tussemaja
-
25-05-11, 08:57 #15
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Hurra

Legen vil sende meg til spesialist for alt tyder på stoffskifteproblemer :/
Godt å få hjelp
Tussemaja
-
10-06-11, 22:47 #16
Hei igjen. Nå har jeg vært sykemeldt (50%) siden 25 mai. Venter og venter på time hos spesialist

Noen som vet om det pleier å ta lang tid før man kommer til spesialist? Jeg bor i telemark, så det er vel sykehuset i skien jeg skal til vil jeg tro.
Har iallefall et ikke- eksisterende liv når det gjeldermann og barn :( håper jeg snart får orden på dette :/
-
11-06-11, 06:09 #17
Du finner oversikt over ventetid på Fritt sykehusvalg, her: http://www.frittsykehusvalg.no/start/
-
20-06-11, 19:52 #18
For 3 uker siden jublet jeg for NÅ skulle jeg få hjelp! Men hva har skjedd? Ingenting :(
Fikk ny time hos lege på frdag, må jo fortsette sykemeldingen min :/
Snakk om å være i IA bedrift og få folk raskt tilbake i arbeid:/
Helsevesen i Norge går tregt :(
Tussemaja
-
24-06-11, 09:20 #19
Hei igjen og igjen...
Da har jeg vært hos legen igjen, han skrev ut Levaxin til meg, jeg fortsetter med 50% sykemelding, og skal tilbake 1/8.
Skal også ta nye blodprøver, tsh, t3 og t4. Ikke anti tpo.
Har valgt å vente til mandag med å ta disse, for da tar jeg de sånn ca 8. ;)
Men burde jeg vente med å ta Levaxin til etter det, eller er det bare å starte. Hvor lenge sitter den medisinen i kroppen?
Tussemaja
Fikk forresten 100mg, skal ta en om dagen.
-
24-06-11, 13:21 #20
Hei tussemaja

[QUOTE]Fint at du endelig får hjelp. Du kan bare starte med medisin, men ikke ta den på morgenen før blodprøve. Da blir prøven påvirket.
Skal du begynne rett på 100 µg? De fleste begynner på 50 og går på det en stund og øker deretter.Fikk forresten 100mg, skal ta en om dagen.
Lignende tråder
-
Kan jeg ha lavt stoffskifte problemer om prøvene mine er helt fine?
Av Lucky i forumet DagbokerSvar: 16Siste melding: 25-06-14, 15:44 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Mitt stoffskifte var lavt...og prøvene var 2 år gamle
Av snoopy i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 10-01-08, 12:47
Svar med sitat

Bokmerker