Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
  1. #11
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Jeg tror mange eldre mennesker har det temmelig begredelig med mye som handler om vitaminer og mineraler. Og de er ofte svært legetro. Har legen sagt noe, er det sant. Legene har svært lite opplæring i kost og ernæring, men når de snakker om det, skulle man ikke tro det. Noen kan selvsagt mer enn andre, men jevnt over tror jeg mange allmennleger har lav kunnskap om dette temaet. Kanskje hadde mange eldre fått det mye bedre bare ved å få løftet B12 og D3 nivåene opp?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  2. #12
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Ja. Og få en kop vand en gang imellem!

  3. #13
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Det er mye trist i eldreomsorgen. Jeg leste i Dagens nyheter at et privat firma i Sverige drev og veide bleiene før de ble byttet. De skulle ha en viss vekt før bytting..... Jeg ble helt målløs.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  4. #14
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Står der ikke fx cholecalciferol? Det betyder D3.

    Vitamin D2: ergocalciferol eller calciferol

    http://da.wikipedia.org/wiki/Vitamin_D



    PS. Jeg tager 80 µ D3 hver dag. To tabletter à 35 og så det, der er i multivitaminkapslen. Det er ikke for meget, ikke til mig i hvert fald. Må ha 35 µ bare for at komme ind i 'normalområdet'
    Nei, det står bare D-vitamin. Forvirrende. Men uansett, kan det vel ikke skade med litt av begge deler.Tenkte uansett kjøpe D3 vitamin.
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

  5. #15
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Det er jeg sikker på, du har ret i
    Ældre mennesker mangler ofte d-vitamin, siger selv officielle kilder, og når man tænker på, hvilken lyn-ældning lavt stofskifte er eller kan være, så er det nok heller ikke så mærkeligt, hvis mange af os har brug for ret store doser af det?
    Jeg har over flere år hatt lite D vitamin vinterstid. Så antar at det er det samme nå.
    La forresten merke til at det sto D vit 50, D3 50 Begge hadde ref. 150.
    Kan ikke skade å ta D vit tilskudd på vinteren.
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

  6. #16
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det er mye trist i eldreomsorgen. Jeg leste i Dagens nyheter at et privat firma i Sverige drev og veide bleiene før de ble byttet. De skulle ha en viss vekt før bytting..... Jeg ble helt målløs.
    HVA'?! Har ikke ord.

  7. #17
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: D-vitamin i kosttilskudd

    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Jeg har over flere år hatt lite D vitamin vinterstid. Så antar at det er det samme nå.
    La forresten merke til at det sto D vit 50, D3 50 Begge hadde ref. 150.
    Kan ikke skade å ta D vit tilskudd på vinteren.
    Jeg tager også lidt resten af året ... Lidt mærkeligt, sikkert, men jeg ligger lavt ...


Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste melding: 21-05-10, 18:35
  2. Svar: 7
    Siste melding: 13-03-10, 20:06
  3. Kosttilskudd
    Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 35
    Siste melding: 23-06-08, 18:19
  4. Kosttilskudd
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 30
    Siste melding: 24-04-08, 21:49

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn