Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
08-11-10, 19:18 #11
Sv: Ikke gode råd
Drevon er ute igjen, og prater som sedvanlig bare tull.
Forgiftet på 5000IE - (det er 125µg) ??
Jeg tok 100µg i hele fjor og i vinter. Måling 1mars i år viste at OH-25 hadde sunket fra 100 til 80 så dosen økte til 150 (6000IE) i hele mai i år, og avsluttet da for sommeren.
1.sept startet jeg med 50µg og er nå på 100µg. Har ikke målt enda, men regner med at 150-dosen må til tidligere iår for å holde prøvesvaret over 100.
Han kan jo ikke ha greie på hva han prater om.
Og for ordens skyld : mine tall og doser er ikke overførbare til andre, men viser bare at Drevon ikke kan komme med slikt tull.
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=1802496
Er litt opptatt av å sammenlikne oss vinterstid med folk i ubåter
De får omtrent like lite sol iallfall.
Her er en test hvor en gruppe av manskapet fikk de normerte 10µg(400IE) og en konreollgruppe fikk placebo.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15945402
D-vitamin sank i begge grupper.......
http://www.direct-ms.org/pdf/VitDVieth/ViethSupSaf.pdf
man mener her at U-båtmannskap må ha 50µg bare for å opprettholde status.
En som har en mangel, skal "betale" denne samtidig med at kroppen jo skal ha sine 50µg for å overleve.
Det sier seg selv at man ikke klarer å bygge opp noe med bare 50µg(2000IE)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-11-10, 19:57 #12
Ja til solsenger i ubåter - og på blå resept for oss tullinger som har bosatt oss her oppe!
Nei til friske tullinger som tror de vet hva som er best for alle andre!
... måtte bare...!!!
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-11-10, 08:02 #13
Ser også på svaret hans under den med "såkalt lavt stoffskifte", der svarer han om lavkarbo at:
Ellers har han tydeligvis ikke mye til overs for lavkarbo.Dersom man spiser lite karbohydrater får man i seg grønnsaker og frukt, og dette er helsemessig ugunstig.
Vel - lavkarbo fungerer i alle fall for meg! Jeg har i alle år fulgt de offisielle kostholdsrådene deres og de har ikke fungert. Tvert om ser jeg jo klart og tydelig at jeg bare går opp i vekt når jeg får i meg for mye karbohydrater.
Drevon var også en av dem jeg var i kontakt med før jeg startet med vanntrimkursene mine for overvektige. Han kunne ikke begripe hva som var vitsen med å starte trimkurs for overvektige når jeg ikke skulle ha med kostholdsinformasjon og vektkontroll, for "det måtte man jo ha med på slike tilbud!"
Jeg har greid det alldeles utmerket uten, jeg. Kundene setter i alle fall pris på at de bare kan trimme fritt, uten å måtte få kosthold og vektsjekking tredd nedover ørene i tillegg. Det er så mange forskjellige måter å gå ned i vekt på i dag, at hver og en får finne den metoden som passer dem best mener jeg. Felles for alle som vil ned i vekt er at vi trenger trim, og der kommer mitt tilbud inn. Dessuten er det ikke alle overvektige som ønsker å gå ned i vekt, eller som er klar for det. Disse ønsker kanskje bare å få litt mer energi i hverdagen og komme i litt bedre form, og det må de da så gjerne få lov til hos meg!
Den såkalte ekspertisens ord er ikke alltid verd å lytte til.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
09-11-10, 08:13 #14
Sonja, jeg er så enig.
Pluss at jeg tror det er så sant som det er sagt at mange karbohydrater best passer veldig aktive mennesker. (Sportsfolk.) Og at et mer fett/proteinrikt kosthold (kontra dagens anbefalinger iallfall) er mer egnet for oss mer inaktive. Lavkarbo utelukker da heller ikke verken grønnsaker eller frukt. Bare i store mengder. I stedet kan det bidra til at man får i seg mer flerumettet fett enn befolkningen ellers, og det er jo ubetinget bra.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-11-10, 12:37 #15
Sv: Lavt stoffskifte (med antistoffer)
Det er jo ganske så tragisk da at de som spør han i god tro får slengt i trynet at du spiser for mye når man selv vet at man ikke gjør det. Mennesker som han burde blitt tvangsplassert med en gjeng av oss sotffskiftesyke, døgnet rundt slik at han selv kunne se at det vi sier faktisk er sant. Tvinge han til å overvåke oss for å se med egne øyne at det er ikke tull men fakta. Det hadde vært noe det, hehe
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat

Bokmerker