Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
-
18-11-10, 13:46 #11
Farlig å ligge på 6.5?
Tsh 6,5
Var 0,14 for et par mnd siden så sluttet med medisin... nå kom smellen.
T4=11... ligget på 13 hele tida, aldri følt meg bra.
Er det farlig å ligge på 6.5?
Hvor lang tid tar det før jeg vil føle meg bedre nå som jeg er begynt med levaxin igjen? 3 uker?
-
18-11-10, 14:29 #12
Sv: Kutte helt ut ved overdosering?
Pusen....får å være sikker, sjekka jeg labarka mine....på 16,4 ble også min TSH 0,14...(på 18 blir den 0,01) og da kommer det stjerne ved TSH fra lab., og leger som ikke vet noe annet tror vi er overmedisinerte.
Som en digresjon kan jeg si at jeg som FRISK ble målt til fT4=20 og TSH=1,8.!!!!
De vil i sannhet få et stort forklaringsproblem.
En vakker dag er de nødt til å ta denne konfrontasjonen.
De lever i "villfarelse"". De sammenligner oss med hYperfolk...der er lav TSH resultat av skyhøye verdier fT4 og fT3. De tror de kan bruke samme regime overfor oss."
Du er selvfølgelig ikke over medisinert.
Binyrene dine skal være SVÆRT dårlige hvis de ikke klarer en forsiktig økning med Levaxin. Prøv med 25µg annenher dag i 3uker, og kjenn etter. Går dette greit tar du resten av uka også...i 3 nye.
Så ville jeg prøne øke med 25µg/dgl og så vente 6 uker. Kjenn så eter?!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
18-11-10, 17:56 #13
Der er jeg på line med gunnda.
TSH=6,5 peker på at fT4 er for lav, og er man medisinert betyr det undermedisinsering - for lav dose.
Om det er farlig ?
Livsfarlig er det antagelig ikke, men for livskvaliteten er det livsfarlig. (pling)
fT4=6,5?
Det begynner å nærme seg farlig hvis fT4 blir så lav, men det tar nok laang tid før det blir livstruende. Men igjen..........
Jeg mener at muligheten for at du klarer å finne den dosen som passer best for deg, er størst hvis du ikke proppes med skremselspropaganda og heller opplyses om noen enkle regler for hvordan man skal dosere seg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-11-10, 19:29 #14
T4 er på 11
TSH 6,5
Har fått beskjed i dag om at T3 også er lav..
Så dette bringer meg tilbake til at alle prøver har vært i underkant, og medisinen ble kutta pga høy TSH.. og nå har jeg gått alt for lenge uten.
Vil det ta 3 uker før jeg blir bedre?
Jeg skal få ren T3 når jeg kommer til legen om to uker.
-
18-11-10, 19:40 #15
Du sier med. ble kutta pga HØY TSH. Den indikerer jo at du er undermedisinert.
Da har legen neppe fått bestått til eksamen.
NÅ---din TSH er for høy, din fT4 er for lav(logisk riktig).
Du er undermedisinert, og må øke medisinen din. Kan ta 3-4-6 uker før du merker spes. bedring av den.
Som medisinert er "det ideelle" at TSH= +/- 0.......den kan ofte bli subrimert UTEN at du er overmedisinert.Det er det høye verdier av fT4 og fT3 tilsammen som gjør......eller overmedisineringsSYMPTOMER pga dårlige binyrer....uten at du i det siste tilfellet er reelt overmed......
Min mening....du bør adskillig høyere opp i verdi av fT4 før det er ønskelig med ren T3.
Din fT4 er alt for lav til å kunne makte danne nok T3.....ta forøvrig SELEN.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
18-11-10, 19:45 #16
Jeg som tuller. Jeg var på 0.14 og det er det jeg kaller høy... mener da at jeg pga hypersymptomer ble tatt av medisinen.
De fikk veeeeldig lite blod ut, så denne prøven kan være feil. Noe jeg tror den var. Med tanke på formen.
I allefall, jeg tar 50 mg fra i dag.. for å få tilbake energien.
Jeg får svar på binyrer om to uker.
Er det feil å gi T3 når T4 er lav? Jeg kan lite om sammenhengen her.
Jeg MÅ i form ganske så fort så gi meg gjerne tips hva jeg skal ta.
Ta B vit, B12, D vit, og magneisum.
-
18-11-10, 22:10 #17
Jeg mener jo at en må gi kroppen en sjanse.
T3 er kroppens stoffskiftehromon. Kroppen kan ikke leve uten, og skaffer deg derfor dette fra flere kilder. I hovedsak 2 - Leveren og Kjertlen.
Når kjertlen ikke virker lenger, må leveren levere alt - også de 20% kjertlen sto for ! Og det må jo de som behandler et stoffskifte vite om !
Kroppen trenger tilførsel av nok T4 som den kan omvandle til T3. Det er etter mitt syn helt feil å levere varer til kroppen den selv kan skaffe seg.
Det er viktig at denne omvandlingsprosessen får jobbe mest mulig naturlig. Her skjer det saker vi ikke har greie på ! Løsningen blir derfor å øke Levaxindosen(T4) til man får nok T3.
Hvis man av en eller annen grunn ikke tåler tilførsel av så mye T4, så er det nødvendig å tilføre T3 (Liothyronin) - altså tilføre sin høye Levaxindose litt Liothyronin.
Altså, ikke tilfør Liothyronin før man vet at kroppen ikke klarer å lage nok selv.
Så mener jeg jo innerst i sjela, at hvis det blir nødvendig å tulle med to tablettyper kan man like gjerne begynne med et tyroid - det inneholder jo alt legen vil tilføre - og mer til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-11-10, 22:18 #18
Da tenker jeg at jeg venter og ser om binyrene har et problem, det forklarer jo hvorfor T4 ikke blir T3...
Jeg har jo hatt lav T4 i 3 år... og har kanskje slitt med slitne binyrer hele tiden. Aldri vært over 75 mg. Så noe muffins er det her. 1 des er det legetime og svar på prøver på Volvat.
-
18-11-10, 22:41 #19
Ja - det kan gjøre det.
Flere forhold er involvert i omdannelsen. Det lille man vet, er at T2 deltar i enzymet, selen er med og binyrene gir viktige bidrag både til dannelsen av enzymet og til cellenes bruk av det ferdige T3.
Biter seg selv i halen.....
For at binyreaktiviteten skal fungere optimalt må stoffskiftet være - optimalt.
Binyrene har stor overkapasitet - man lever fint med bare en - også selv om man deltar i idrett.
Jeg antar det er derfor man har feil fokus på problemet.
For de er egentlig trege til å omstille seg for systematiske endringer, selv om de er istand til å 10dobble produksjonen på den tid det tar å løpe en 100meter.
De som tar kortison må trappe langsomt ned for det kan rett og slett være farlig å bråstoppe. De trenger mange dager til å oppfylle kroppens krav.
Og det samme gjelder stoffskiftebehandling.
Igangsettelse av behandling med stoffskiftehormoner vil føre til at binyrene får økte produksjonskrav fra kroppen (ATCH) og effekten av stoffskiftehormonene er avhengig av at binyrene klarer å følge med.
Så doseøkninger må bare foregå med en viss tolmodighet, men samsvarer ganske godt med tiden det tar for T4 og bli til T3 (3uker)
Men noen har store vansker med å få igang binyrene otg får merkelige symptomer - noe en skal ta på alvor og gå sakte frem.
Ha et mål for øye - øk helt til du får hjertebank og så reduserer du dosen - venter 1mnd, så kan du jo ta en blodprøve. Enten for å vise legen hvordan den skal være for at du har det bra, eller for å se om det dannes nok fT3.
En ting er vel nogenlunde sikkert - ingen klarer seg på 75µgT4 i 3 år......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-11-10, 22:47 #20
Lignende tråder
-
Overdosering?
Av Trinelise i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 01-02-15, 22:44 -
Kutte T4? Hva nå tro??
Av biff i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 89Siste melding: 24-08-10, 19:54 -
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
overdosering
Av gitteh i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-07, 21:31 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51
Svar med sitat

Bokmerker