Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
Tråd: Mulig kreft - hva nå?
-
24-09-10, 19:00 #11
Sv: Mulig kreft - hva nå?
Takk for svar

Fint å høre fra noen som har vært på Aker -og at du har hatt positive erfaringer der, Vilma.
Fant innkalling til endokrinolog i postkassa nå akkurat, time om 10 dager. Så må vel regne med litt ventetid jeg også...
Tror du de fjerner lymfekjertler hvis det ikke er spredning til disse?
Har lest noen steder at det er mulig å kun fjerne halve kjertelen hvis svulsten ikke er så stor, eller kreften ikke har spredd seg etc. Noen som vet?
Hvordan har det gått med deg i ettertid Vilma?
-
24-09-10, 19:15 #12
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-09-10, 19:23 #13
I følge ultralyd så så de ingen spredning til lymfekjertlene hos meg, likevel viste det seg å være metastasering i fem av de åtte de tok ut. Jeg vet ikke sikkert om de alltid tar ut disse (jeg hadde jo litt større svulst enn deg), men jeg tror det er vanlig. Det er også vanlig å fjerne hele kjertelen. Radiojod brukes for å fjerne det vevet de ikke fikk ut under operasjonen + eventuelle kreftceller. Dette gjør også videre oppfølging lettere da de ser på thyroglobulin (TG) i blodprøver. TG lages av alle slags skjoldbruskkjertelceller, normale og kreftceller. Men for alt hva jeg vet så kan det hende de i noen tilfeller ikke fjerner hele kjertelen. Legene på Aker vil nok fortelle hva som er aktuelt for deg.
Det har gått fint med meg. Hadde radiojodbehandling i slutten av juli, så begynte på thyroxin igjen i begynnelsen av august etter nesten fem uker uten. Har ennå ikke fått TSH ned, men det kan ta litt tid. Har ny time på Radium i slutten av oktober. Det var på Radiumhospitalet jeg fikk jodbehandlingen.
Hvis du vil ha en litt mer privat "samtale" så kan du også sende meg en PM.
-
24-09-10, 20:57 #14
Takk for enda et svar Vilma
Jeg kommer nok på en hel bunke spørsmål til, men som du skriver så kan jeg kanskje sende deg en PM.
Det er sikkert nye ting som dukker opp underveis i prosessen. Så da hører du sikkert fra meg
Takk for at du tar deg tid
-
24-09-10, 21:45 #15
Er nok mange som vil lese hva du skriver månestråle. Om du ikke synes det blir for personlig da. Mange er så dårlige at de bare leser.......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-09-10, 12:22 #16
Ja det har du nok rett i n´Finn, da skal jeg ta det opp i "plenum"

EDIT/26.09.2010 20:29
Du har faktisk ikke noget valg, månestråle. Reglen er:
"En privat melding er en kort og privat (ikke offentlig publisert) melding mellom brukerne.
PMer er begrenset i lengde til 500 tegn. PMer er ikke – og skal ikke være – en erstatning for forumet.
Det finnes brukere som ikke har kapasitet til å følge opp PMer og vi ønsker at mest mulig kunnskap blir lagret offentlig og søkbart i forumet.
Er det et gjensidig ønske om lengre privat utveksling av informasjon, eller annet, så bruk PMene til å utveksle epostadresser."Sist endret av Admin; 26-09-10 kl 19:29
Lignende tråder
-
Mulig hypo for meg?
Av lasse50 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 57Siste melding: 01-09-15, 09:04 -
Vaksiner for alt mulig ?
Av Hansen i forumet MedisinalindustriSvar: 8Siste melding: 13-11-11, 15:24 -
Det var kreft...
Av tiks i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 23Siste melding: 16-08-10, 20:48 -
Er det MULIG?! (2 år gammel ME-diagnose..)
Av Ruth i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 4Siste melding: 29-08-06, 15:53 -
Kreft
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 11Siste melding: 02-05-06, 23:28
Svar med sitat
Hvis du klikker på linket i Vilmas signatur, kommer du til tråden hvor Vilma skriver om sin sag. 
Bokmerker