Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
Hybrid View
-
21-09-10, 15:24 #1
Sv: En vill og gedigen "vitenskapelig" feilslutning - TSH , FT4 og FT3.
Jeg får håpe mest mulig går inn

Fordi blodprøveverdien på fT3 ligger "for høyt" ift "normalområdet" så vil legen at jeg skal gå ned på doseringen.
Jeg har gått opp på dosen isteden - og gitt beskjed om at jeg selv tar ansvaret for dette:
Legen er ikke veldig fornøyd med det..
Kanhende legen og jeg kan være enige om oppdosering, hvis lite skjolkjertelhormon når inn i cellene;
dvs at blodprøveverdiene gir et falskt bilde av hvorvidt kroppen nyttiggjør seg medisinen..
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-09-10, 15:36 #2
Og det gjør de jo Kevlin.
Blodet er jo bare en transportetappe fra produsent til forbruker, ingen hormoner gjør noe nytte der. Blodet forsyner kroppens miliarder av celler, og langt de fleste stoffskfitehormoner (fT3) befinner seg forhåpentlig inne i cellene.
Disse reflekteres jo ikke av en blodprøve.
Jeg har ikke sett noen tall på det, men det må være bare en mikroskopisk del av stoffskiftehormonene som er i blodet som frie T3. Om det mangler noen inne i cellene vil ikke en blodprøve kunne si noe om - men vi vil merke det....
Har sett at leger er veldig obs på om fT3 er forhøyet - min egen inkludert.
Jeg tror det kommer av at de som har hypErthyreose får det, og at man mener at dette er årsaken til en viss overhyppighet av diverse følgetilstander som feks hjerte og benskjørhet. Tror forresten dette er foreldet kunnskap.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-09-10, 15:46 #3
De siste månedene har det vel mest vært erfa som har vært produsenten ;0)
Kanskje det fins noe som kan hjelpe til å slippe mer/mest mulig av de skjolkjertelhormonene som er i blodet inn i cellene..
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
03-10-10, 11:35 #4
Jeg snakket med fastlegen min om dette med høy FT3 og bivirkninger av høy FT3 sist jeg var hos ham. Da sa han at FT3 skal ligge veldig høyt over referanseområdet før det er farlig. Og veldig høyt over ligger kanskje ikke ditt FT3, bare litt? Det virker som om leger ikke er klar over det. De blir hysteriske så fort det går litt over målstreken...
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker