Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
Tråd: Lavkarbo og urinsyregikt
-
13-09-10, 12:25 #11
Sv: Lavkarbo og urinsyregikt
Høres ut som om jeg er på linje med deg Helgemann i kosten;-) Jeg er matlei også har jeg ikke peiling eller fantasi til å finne noe annet å spise enn ting med mel i, hehe. Ja også er jeg kanskje litt kresen også, har vokst opp på ganske enkel kost egentlig og ønsker egentlig å lære mine egne barn et skikkelig sunnt og variert kosthold men jeg sliter, havner alltid tilbake på den samme gamle kjedelige veien.
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
13-09-10, 12:45 #12
Skulle vært skikkelig butikker i distriktene og...
Hmm... knekkebrød? Problemet mitt, er at jeg er mann, og som mann, går det mer enn 3-4 skiver knekkebrød, kanskje hele knekkebrød posen, hvis jeg er ekstra sulten. Dere kvinner har jo så lett for å bli mett, mens vi menn må ha store porsjoner for å bli mett, ellers sitter vi der, som en snurt okse.
Men takk for forslaget!
-
13-09-10, 12:56 #13
Heisann Helgemann!
Jeg foreslår rugbrød i stedet for knekkebrød.. Det blir en fryktelig mett av fort. Og lenge. Nå er det ikke alle som liker rugbrød da, men noen venner seg jo til det. Så hvis du hadde spist rugbrød, egg og f.eks grønnsaker til frokost, hadde du spist et sundt måltid
Lykke til
-
13-09-10, 13:30 #14
Rugbrød? *hmm*
Blir ikke man å "skjite sponplate" da? Les: treg avføring.
Men rugbrød kan være alternativ, ja. Skal prøve det. Takk for tipset!
-
13-09-10, 13:46 #15
Jeg kan også anbefale grove ting som naturris, altså med skall, quinoa og andre erstatninger for hvete. Kok det, og spis det til grønnsaker, egg, kjøtt og fisk. Legg til proteinkilder og fett som smør fra kua, cottage chese, annen ost osv. Selv koker jeg en type hver dag, for eksempel har jeg blitt veldig glad i rød ris med skall. Første posjon er varm. Den neste posjonen er kald. Så varierer jeg tilbehøret.
Det går også an å lage supper og putte den grove risen, quinoen etc i suppa. Anbefaler også å gå på nettet og snoke etter enkle oppskifter. Og gå i butikken og lete etter tilbud. Av og til er de dyre, og deilig feite kyllingene på tilbud, krafta er flott i supper, og kjøttet er godt til alt. Bånn appetitt
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-09-10, 14:19 #16
Hehe..
Det har jeg ærlig talt ikke lagt merke til..
Men første gang jeg spiste rugbrød, trodde jeg at jeg kunne spise samme mengde som vanlig hvetebrød.. Men jeg hadde ikke sjans, og var kvalmende mett fram til middagstid omtrent... Så jeg fikk i meg nok rugbrød den gangen,men la ikke merke til noe spesiellt ellers..
-
13-09-10, 14:37 #17
Her er noen klibrødtyper som inneholder mindre karbohydrater enn vanlig knekkebrød:
http://www.gguniquefiber.no/index.ph...id=5&Itemid=53
Jeg kjøpte dette i en Coop Mega-butikk her forleden, og der hadde de en type helseklibrød med rug fra samme produsent som bare hadde 29 g karbohydrater pr 100 g. Ser ut som om man kan bestille fra nettsiden også.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
13-09-10, 15:04 #18
-
13-09-10, 18:44 #19
Jeg har prøvet det med å "skjite sponplate"
.... det viste sig, at det på det tidspunkt handlede mest om mangel på d-vitamin. Havde været til læge tre gange før vedr. samme emne men uden at blive hørt, skulle bare spise flere og flere fibre - men det viste sig så ved blodprøve, at jeg lå så lavt i d-vitamin, at det var forventeligt, at musklerne ville brokke sig. 8 indsprøjtninger med d-vitamin senere kunne jeg spise min mad uden olie på (!) og var i øvrigt sluppet af med svimmelhed, en del af min træthed og havde fået mere styrke i alle mulige andre muskler end lige tarmens
Nielsigne
-
13-09-10, 19:57 #20
Du er jo blitt så dyktig i Norsk Nielsigne

Rugbrød er en god brødsort som Danskene ikke klarer seg uten (min oppfattelse). Den er mye sundere enn hvetebaserte brødsorter, så sett igang.
Jo svartere jo bedre, synes jeg da.
Går ikke an å spise sursild uten dette som underlag !
Så kan du jo løse opp litt med noen jerntabletter ?
Blir omtrent som " at æde jern og skide kæder".
Den tenker jeg du skjønnte jeg, helgemann
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
50 år på lavkarbo
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 19-12-11, 15:47 -
Urinsyregikt
Av cathrin i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 60Siste melding: 18-11-10, 13:43 -
Lavkarbo - Er det dyrt?
Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 27Siste melding: 19-01-10, 07:50 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker