Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Sv: Lavkarbo og urinsyregikt

Høres ut som om jeg er på linje med deg Helgemann i kosten;-) Jeg er matlei også har jeg ikke peiling eller fantasi til å finne noe annet å spise enn ting med mel i, hehe. Ja også er jeg kanskje litt kresen også, har vokst opp på ganske enkel kost egentlig og ønsker egentlig å lære mine egne barn et skikkelig sunnt og variert kosthold men jeg sliter, havner alltid tilbake på den samme gamle kjedelige veien.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Kjære Helgemann
    Jeg skjønner frustrasjone din. Vi bor i et strøk hvor det ikke akkurat er flust med ulike matvarer eller butikker å velge i, men ikke gi opp. Jeg kjøper X antall ulike typer grove knekkebrød, så jeg ikke skal bli lei. Disse holder seg lenge så du trenger ikke hive noe. Prøv med påleggssalat med kylling og topp det med hardkokte egg. Du blir mett og det er godt. På den måten hiver du på litt ekstra proteiner, og da spiser du enda mindre karbohydrater. Ikke vær redd for majonesen, litt fett er bare bra. Jeg vet ikke om du kan spise tunfisk, men en boks tunfisk i vann og bland med en pose majones, utmerket pålegg. Topp det med grovmalt pepper og en tomat eller agurkskive.
    Krysser fingrene for at du finner din vei:-)
    Lykke til
    Skulle vært skikkelig butikker i distriktene og...

Hmm... knekkebrød? Problemet mitt, er at jeg er mann, og som mann, går det mer enn 3-4 skiver knekkebrød, kanskje hele knekkebrød posen, hvis jeg er ekstra sulten. Dere kvinner har jo så lett for å bli mett, mens vi menn må ha store porsjoner for å bli mett, ellers sitter vi der, som en snurt okse.

Men takk for forslaget!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Heisann Helgemann!

Jeg foreslår rugbrød i stedet for knekkebrød.. Det blir en fryktelig mett av fort. Og lenge. Nå er det ikke alle som liker rugbrød da, men noen venner seg jo til det. Så hvis du hadde spist rugbrød, egg og f.eks grønnsaker til frokost, hadde du spist et sundt måltid

Lykke til
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Rugbrød? *hmm*

Blir ikke man å "skjite sponplate" da? Les: treg avføring.

Men rugbrød kan være alternativ, ja. Skal prøve det. Takk for tipset!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg kan også anbefale grove ting som naturris, altså med skall, quinoa og andre erstatninger for hvete. Kok det, og spis det til grønnsaker, egg, kjøtt og fisk. Legg til proteinkilder og fett som smør fra kua, cottage chese, annen ost osv. Selv koker jeg en type hver dag, for eksempel har jeg blitt veldig glad i rød ris med skall. Første posjon er varm. Den neste posjonen er kald. Så varierer jeg tilbehøret.

Det går også an å lage supper og putte den grove risen, quinoen etc i suppa. Anbefaler også å gå på nettet og snoke etter enkle oppskifter. Og gå i butikken og lete etter tilbud. Av og til er de dyre, og deilig feite kyllingene på tilbud, krafta er flott i supper, og kjøttet er godt til alt. Bånn appetitt
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Hehe.. Det har jeg ærlig talt ikke lagt merke til.. Men første gang jeg spiste rugbrød, trodde jeg at jeg kunne spise samme mengde som vanlig hvetebrød.. Men jeg hadde ikke sjans, og var kvalmende mett fram til middagstid omtrent... Så jeg fikk i meg nok rugbrød den gangen,men la ikke merke til noe spesiellt ellers..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Her er noen klibrødtyper som inneholder mindre karbohydrater enn vanlig knekkebrød:
    http://www.gguniquefiber.no/index.ph...id=5&Itemid=53

Jeg kjøpte dette i en Coop Mega-butikk her forleden, og der hadde de en type helseklibrød med rug fra samme produsent som bare hadde 29 g karbohydrater pr 100 g. Ser ut som om man kan bestille fra nettsiden også.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Rugbrød? *hmm*

Pass på å drikke nok, så går det nok bedre med magen.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg har prøvet det med å "skjite sponplate"

.... det viste sig, at det på det tidspunkt handlede mest om mangel på d-vitamin. Havde været til læge tre gange før vedr. samme emne men uden at blive hørt, skulle bare spise flere og flere fibre - men det viste sig så ved blodprøve, at jeg lå så lavt i d-vitamin, at det var forventeligt, at musklerne ville brokke sig. 8 indsprøjtninger med d-vitamin senere kunne jeg spise min mad uden olie på (!) og var i øvrigt sluppet af med svimmelhed, en del af min træthed og havde fået mere styrke i alle mulige andre muskler end lige tarmens

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Du er jo blitt så dyktig i Norsk Nielsigne

Rugbrød er en god brødsort som Danskene ikke klarer seg uten (min oppfattelse). Den er mye sundere enn hvetebaserte brødsorter, så sett igang.
    Jo svartere jo bedre, synes jeg da.
    Går ikke an å spise sursild uten dette som underlag !

Så kan du jo løse opp litt med noen jerntabletter ?
    Blir omtrent som " at æde jern og skide kæder".
    Den tenker jeg du skjønnte jeg, helgemann
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. 50 år på lavkarbo
    Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 19-12-11, 15:47
  2. Urinsyregikt
    Av cathrin i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 60
    Siste melding: 18-11-10, 13:43
  3. Lavkarbo - Er det dyrt?
    Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 27
    Siste melding: 19-01-10, 07:50
  4. Lavkarbo på Youtube
    Svar: 0
    Siste melding: 02-08-09, 03:48
  5. Lavkarbo-kurser
    Svar: 0
    Siste melding: 08-07-09, 13:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn