Viser søkeresultater 11 til 20 av 45
-
05-03-08, 12:10 #11
Sv: Diagnose lavt stoffskifte (med autoimmun betennelse) høsten 2002
#@=*%&/!!!!!!!!
Var hos legen i går og hun var veldig positiv til at jeg skulle starte med Armour, MEN, hun skulle bare snakke med en endokrinolog på Aker med hensyn til eventuelle bivirkninger og dosering o.l. Jeg sa at de er nok veldig konservativ der, men det tok hun ikke så tungt. Det var min kropp og vi fikk forsøke dette. Hun skulle ringe meg etter at hun hadde snakket med Aker.
Etter lunsj lå det nå en melding på mobilen min; Vedkommende hun snakket med på Aker frarådet behandling med Armour. Jeg har ikke snakket med henne ennå så jeg vet ikke begrunnelsen foreløpig, men....!!!!!!!!!! Det er visst ikke så nøye med min kropp likevel :-(
Flere som har vært i kontakt med Aker og "spesialistene" der?
Nå har jeg fått snakket med legen. Begrunnelsen fra endokrinologen på Aker var - selvsagt - at det ikke er vitenskapelig belegg for at Armour har noen virkning. Så overrasket jeg ble!
Hun gikk gjennom mine prøvesvar og han mente bestemt at TSH måtte opp på 1. Videre "må man ikke tolke alle symtomer man har på at det er relatert til stoffskiftet"... Jeg var henvist til Aker for noen år tilbake da jeg fikk påvist autoimmun betennelse. Jeg var ikke særlig imponert. De var mer opptatt av at jeg IKKE hadde lavt stoffskifte enn at jeg hadde.
Legen ville henvise meg til Aker igjen, men da takket jeg nei.
Hun foreslo i stsedet at jeg skal variere Levaxin-dosen slik atjeg tar 150 mg fem dager i uken og 100 mg to dager i uken. Er det noen som har erfaring med det?
Takknemlig for svar.
-
05-03-08, 13:56 #12
Jeg må bare si at jeg har også gang på gang fått råd fra leger om å redusere dosen pga lav tsh. Hver gang har jeg tenkt ...jaaa jooo, jeg har jo hatt hjertebank i det siste...og sovet dårlig...ja det er sikkert fordi jeg er overdosert ja... Og så har jeg redusert med 25 mcg et par ganger i uka akkurat som du blir rådet til. Og slett ikke blitt bedre, snarere tvert imot.
I høst, da jeg økte Armour litt for fort, kjente jeg hvordan det virkelig kjennes ut å ha hypersymptomer. Det var noe helt annet enn å ha litt hjertebank og sove dårlig ja!
Etter jeg startet med Lio i fjor skjønte jeg at søvnproblemene er et HYPOsymptom hos meg, det samme er hjertebank!
Hvis du føler og kjenner igjen alle symptomene dine som hypo-symptomer, så er det ikke mye logikk i å redusere dosen, er det vel?
Og den legen, som i det ene øyblikket tror på kroppen din, og i neste øyeblikk ikke....
Jeg fikk overtalt legen til å gi meg Lio etter å ha vist henne Haugs artikkel. Det forandret livet mitt. Senere gikk jeg over til Armour på egen hånd. Da visste jeg at jeg trenger t3-tilskudd for å fungere.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
05-03-08, 16:02 #13
Jeg blir bare så sint på dine vegne Lisa 61!!!

Jeg fatter ikke at de kan si at virkningen ikke er dokumentert. Vi brukte jo naturligfremstilt thyroxin her i landet helt frem til de klarte å produsere syntetisk. Jeg kan liksom ikke tenke meg at det ikke finnes noe forskningsmateriale i USA på bruk av Arour osv. Der brukes de jo om hverandre. Man ble jo bedre før syntetisk thyroxin dukket opp også....
Men, det viser seg om og om igjen at Aker kommer med slike anbefalinger. Og ikke minst undervurderer hvilken effekt Hypothyreose kan ha på mennesker. Dere som så Louise Koren Dall på tv i går hørte jo at det eneste omtrent som var vanskelig med denne sykdommen var at noe veldig få var vanskelige å stabilisere på Levaxin. Bullshit!!!
Hva er det for skitt snakk? Er det slik å forstå at vi som ikke blir bedre bare syter da?? Eller har vi alle flere sykdommer som er "klinisk usynlige"? Som ME eller Fibromyalgi? Eller kanskje vi bare er bløte i hodet? Hvordan er det mulig??"må man ikke tolke alle symtomer man har på at det er relatert til stoffskiftet"
Alle symptomene står svart på hvitt i lærebøkene til alle leger, blir det plutselig ikke validert fordi man ikke passer inn i rammen: Man blir frisk av en pille? Hva er det som mangler Aker? Der skal liksom være den tunge faglige bastion. Men de ønsker heller ikke behandle folk med lavt stoffskifte. Det jeg finner så merkelig, er at det er man er så utrolig mye mer syk hvis en er hyper. Men, hvis den samme personen blir hypo og ikke blir frisk av en pille, så er den ikke lenger vits å bry seg om??...
Å så sint jeg blir!!!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
05-03-08, 20:43 #14
Det siste dere snakker om kjenner jeg også godt igjen dessverre.
Jeg har forøvrig samme intrykk fra Aker som dere har om bruken av Armour. Jeg var der like før jeg begynte med Armour og var innom etterpå å tilbød dem å låne armen for å se om det var noen forskjell å måle, men det ble avslått.
Dette er nok ikke stedet man lærer noe av pasientene - istedet virker det som man lærer av legene.......
Det blir det bare forstenede kollegiale munnhell av, og det er ikke til vårt beste.
synd synes jeg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-03-08, 21:42 #15baremei Gjest
Må jeg få ile til med et lite forsvarsskrift for thyreoideaklinikken på Aker? De (hun) reddet meg, grundig og omtenksomt og fleksibelt og informativt. Overlegen på avdelingen attpåtil. Jeg skjønner ikke at ikke hennes holdninger sprer seg videre.
Takk, Ingrid!
Og obs på at mange med stoffskifteplager havner på medisinsk avdeling på Aker, som altså er noe helt annet enn thyreoideaklinikken men rikelig befolket med endokrinologer likefullt, men ofte med forskjellige ståsteder.
-
06-03-08, 07:15 #16
Til dere alle: Tusen takk for svar!
Jeg skal nå få levert artikkelen til Haug til legen min og se om det hjelper. Hvis ikke importerer jeg Armour selv.
Jeg lurer på hvilke bivirkninger de er så redd for? At vi kreperer et par år før vi egentlig skulle? Tror jeg vil foretrekke å krepere i god form (!) enn å leve mange år ekstra med håndbrekket på slik jeg opplever det nå.
Atter en gang; takk for svar. Det er kjempefint å kunne kommunisere med noen som vet hvordan en har det.
-
15-04-08, 09:08 #17
Hei Lisa 61!!
Ser i en annen tråd hvor du svarer at du nå har begynt på Armour og Lev. Kan jeg få spørre om du har bestilt via nettet, eller kom legen din på bedre tanker? Hvis du har kjøpt selv ,sa du sikkert ifra til legen, hvordan var reaksjonen? For en er jo avhengig av å få tatt blodprøver...... Kan legene nekte det hvis vi gjør noe de ikke kan stå inne for??
Mvh. Gunnda.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
15-04-08, 09:24 #18
Hei Gunnda!
Jeg har bestilt via nettet - og nei, jeg har ikke informert legen min. Skal ta nye blodprøver om en seks ukers tid og har da tenkt å snakke med henne.
Det ville forundre meg om de nekter å ta blodprøver. Jeg er i ferd med å få et nytt liv etter at jeg begynte med Armour og jeg kommer ikke til å gå tilbake til bare Levaxin.
Jeg følte meg ganske bra i midten av oktober i fjor - så bra at jeg hadde lyst å invitere til selskap (noe jeg ellers ikke orker) - og så bra at jeg begynte å trene. Jeg gikk da rett i kjelleren etter noen dagers trening og har ikke følt meg særlig bra før jeg nå begynte med Armour/Levaxin. Et par dager etter at jeg begynte med A/L fikk jeg igjen lyst til å invitere til selskap. Jeg ble helt forundret over meg selv...:-) Jeg har også begynt å gå relativt lange turer og har ikke lenger lyst til å ligge på sofaen etter at jeg kommer hjem fra jobb. En utrolig følelse! Måtte det vare. Venter nå bare på at forbrenningen skal begynne slik at jeg kan ta av 12 kilo sånn som n'Finn :-)
-
15-04-08, 09:53 #19
Så fint da !
At du føler deg bedre - det er jo alt egentlig.
Så er det jo bare å håpe at vekta går samme veien som min gjorde
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-04-08, 20:29 #20
Jeg har også måttet redusere dosen pga for lav tsh og aldri har jeg blitt sykere. Senere fortalte en annen lege meg at jeg var blitt feilbehandlet og det var visst alvorlig, for ikke ville han vite hvem som kunne finne på noe slikt.
Dersom du syns det er vanskelig å ordne med Armouren selv kan du jo skifte lege. Da kan du jo si at du står på det og trenger ikke nødvendigvis si at du har importert det selv. Tror det er få leger som tør å tukle med hormoner vi står på å¨ta dem fra oss, det er min erfaring.
Lignende tråder
-
Forum Arkiv 2002
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 139Siste melding: 31-03-09, 03:23 -
Ny med diagnose høyt stoffskifte
Av annka76 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-03-09, 15:44 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27
Svar med sitat

Bokmerker