Viser søkeresultater 161 til 170 av 340
-
21-08-06, 22:33 #161
Sliten :,(
Hei jeg er så sliten høres ut som den klage kjerringa :,(
Jeg vil ofte da jeg er på tur bare legge meg i grøfta gråte jeg orker ikke mer og alt er galt uff
Idag la jeg meg på gulvet er 0 energi der. Jeg vil liksom fordufte ikke være mer på denne jord da viss jeg må ha sånne dager som dette
Skulle gå opp trappene også føler meg som en 90 år gammel dame som må holde seg på gelenderet og gå sakte oppover trappa og jeg er 28 år og skal da ikke gå som en gammel dame :,(
Gruer meg imårra da skal jeg til Psykologen men så skal også hun Psykiatriske sykepleiern være der, jeg trodde jeg slapp henne nå da jeg sa ifra men som Psykologen sa jeg må si ifra hvordan jeg vil ha det og jeg vil ikke ha hjelp fra Kommunen ikke noe imot damen men bare jeg orker ikke sånn hjelp nå uff
Blir sliten farte hit og ditt og mer stressa inni meg mer uro mer angst eller hva jeg skal kalle det.
Klarer ikke smile heller tenk at det skal være tungt og smile. Snart orker jeg ikke taste på dataen mye jeg gir opp snart :,(
Er ikke for og klage dette assa jeg blir bare oppgitt :,( Vil ha tebake energien min og føle meg normal
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
22-08-06, 11:46 #162
Sånne dager er helt jævlige!!!! Opp og stå Lilja. Du blir jo bedre igjen
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-08-06, 15:05 #163
Ønsker deg god bedring Lilja.
Skal si jeg kjente meg igjen i det du skriver.
-
22-08-06, 15:58 #164
-
22-08-06, 17:03 #165
Hei
Jeg håper også jeg får det bedre nu er alt ork ork men får håpe det blir bedre etterhvert. Lei og ha det sånn som jeg har det uff :,(
GODKOZ Takker for mange koslige svar
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
30-08-06, 19:22 #166
Hals og annet jeg lurer på :)
Lurer på hvor tar man sånn Ultralyd på halsen og hvorfor gjør man det og hva får man vite ? Jeg har lyst og vite liksom da jeg skal spørre legen om jeg kan få en sånn Ultralyd undersøkelse av halsen eller kjerteln eller hva det er man gjør

Jeg er mye sliten for tiden og lurer kan det hjelpe øke til 200 mg med Levaxin jeg tar 150 mg nu og prøvene viser normalt men litt lavt :,( Jeg vet ikke om leger vet hva slags dose man skal ha og så blir jeg ennå dårligere :,(
Sliten gå trapper og turer og jeg vil ikke være sånn tvinge kroppen til trene de dagene jeg gjør det men det er vondt :,(
Så er jeg mye stresset, får nesten ikke sove blir gal, fort sinna og humøret svinger masse og hater det og jeg vil ikke være meg da jeg er sånn :,(
Jeg er føler meg mer som dø enn levende liksom. At jeg orker ikke smile le da andre ler og jeg vil smile og le kjenne glede. Jeg gjorde det før sommerferien da kjente jeg glede og var bedre så går det dårligere :,(
GODKOZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
30-08-06, 20:55 #167
Ultralyd på halsen kan man ta for å påvise innvendig struma og også knuter i skjoldbruskkjertelen.
Noen leger vet sikkert hva slags dose man skal ta, mens andre ikke vet det. Det er tross alt vår kropp og vi merker jo om vi føler oss vel eller ikke. Jeg skjønner godt hva du mener med å kjenne deg mer død enn levende, det gjør jeg også i perioder og det er grusomt.
-
30-08-06, 21:04 #168
Kan jeg spørre hva er struma og knuter i skjoldbruskkjertelen?
Hva skjer om man har det ?
Viss man må operere hva gjør de da og hva skjer med en som har fjernet kjertelen må den ta tabletter resten av livet ?
Er ikke godt føle seg mer død en levende vil liksom ikke våkne da jeg sover øynene vil ikke opp og ikke kroppen vil opp heller. Men jeg må stå på :0)Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
30-08-06, 21:09 #169baremei Gjest
Tror neppe du bør øke doseringen igjen allerede nå. Økte ikke du i slutten av juni?
Og du nærmer deg en maksdose (dvs maks for de fleste, og kroppsvekten din er jo ganske lav i tillegg).
Hvis det er mer enn 6-8 uker siden siste økning ville jeg bedt om nye blodprøver og vurdert en evt. økning etter å ha sett svarene. For mye tyroxin er minst like ubehagelig som for lite, og mye farligere.
Men den rovdriften du driver med treningen forsinker deg nok ganske mye, du gir ikke kroppen en sjanse til å bli bedre, slik du kan hvis du tar det litt roligere. Ã… trene er fint og sunt og bra, men du stiller nok i en liten annen klasse, forstår jeg deg rett.
-
30-08-06, 21:10 #170
Jeg skal prøve å forklare: Struma er kul på halsen det vil si at skjoldbrusk kjertelen er forstørret.
Knuter er små kuler som er inne i kjertelen. De kan være varme eller kalde. En varm knute produserer tyroxin. En kald knute kan utvikle seg til å bli ondartet og bør fjernes. Tror at man kan finne ut av dette ved å ta prøver av knutene eller se hvor mye jod de opptar.
Dersom strumaet blir fjernet så kommer det an på hvor mye av skjoldkjertelen som fjernes. Noen må nok ta tyroxin resten av livet, andre må gjøre slik operasjon fordi de har hypertyrose.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker