Viser søkeresultater 131 til 140 av 340
-
29-06-06, 09:51 #131
Takker for fine svar dere er så koslige
GODKOZ til dere 
Idag fikk jeg legetime og da skal jeg snakke om bihulebetennelsen men håper da at timen også kan brukes på og spørre om andre ting det er vell lov.
Da får jeg prøve høre om jeg skal øke på dosen Levaxin for jeg vet ikke om jeg skal det selv men føler meg ikke helt bra av den dosen jeg tar nu men kan være andre årsaker til at jeg er sliten også for eks Bihulebetennelsen er ikke lett
GOD SOMMER TIL DERE ALLE HER I FORUMET
KOS DERE MASSE OG HA EN FIN FIN SOMMER
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
29-06-06, 11:19 #132
Hei, legemiddelhandboka som er i bokform og på nett, er en uavhengig og bra håndbok. Legen har den, eller skal ha den.
www.legemiddelhandboka.no
Det går ikke an å linke direkte til den. jeg limer inn den biten jeg snakker om:
"...og så øke dosen forsiktig hver 4.–6. uke. Det er viktig å huske at etter endringer av tyroksindosen tar det 4–6 uker før TSH har innstilt seg på nytt nivå som reflekterer det endrede dosenivået. Behandlingsmålet er å gjøre pasienten eutyreoid og å normalisere TSH- og fritt T4-konsentrasjonen. T4-dosen økes vanligvis til TSH-konsentrasjonen ligger mellom 0,5 og 1,5 mIE/l. Hos noen pasienter vil det føre til lett forhøyet fritt T4-konsentrasjon."
Og andre steder så står det at ft4 skal være høyt.
Din ft4 er under midten.
Altså trenger du en doseøkning.
Jeg ville vært deppa med en så lav ft4 som du har.
nora
-
29-06-06, 13:59 #133
Økning Levaxin og andre medisiner :)
Nu kom e hjem fra legen har bihulebetennelse ennå jeg hadde væske kjente hun på kinna minne og rød betent i nesa blødde litt neseblod inatt men det var vanligt. Fikk masse medisiner holde styr på som jeg ikke vet hva er vet noen her hva det er ?
Klacid 500mg 1 tabl morgen og kveld
Rinexin 50mg 1 depottab morgen,middag, kveld
Og nesespray vet jeg hva er da he he det sku jeg ha
¨
Så ba jeg om og øke medisinen min Levaxin så da skal jeg i en periode ta 125mg så får vi se om det blir bedre sa jeg var sliten ennå så
WOW så mye jeg fikk gjordt idag he he
Er det noen som har tips til hard mage hva som kan hjelpe jeg vet svisker men er det noe annet? Har hardt mage uff er ikke godt det heller :,(Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
29-06-06, 14:03 #134
Nu har jeg snakket med legen og skal øke til 125 mg gikk på 100mg så skal vi ta en prøve igjen da jeg kommer hjem fra ferie og se hur det går er mye deppa og rar sliten så sikkert for lite Levaxin dose ikke vet jeg men håper det hjelper seg nå :0)
TAKK FOR SVAR setter stooooooooooor pris på det
GODKLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
29-06-06, 14:17 #135
Så fint!
Noen ganger må man spørre rett ut...
-
29-06-06, 14:20 #136
Hard mage kan jo tyde på undermedisinering.... Drikker du nok vann? Det kan hende det retter seg om noen dager når de 125 µg har fått virke litt!
Andre har sikkert en del tips om hard mage også.
-
29-06-06, 14:23 #137
Jeg har hatt hard mage lenge kan bli vondt i magen av det og smerter uff ekkelt :,( Håper det hjelper da eg øker med medisin
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
29-06-06, 15:41 #138
Klacid er antibiotika, Rinexin er et slimavsvellene middel, nesesprayen er for at du ikke skal være tett i nesen og dermed bli verre av bihulebetennelsen.
Råd mot treg mage:
Spis yougurt med linfrø som du eventuelt legger i bløt i løpet av natten
Svisker
Kivi
Mat som er litt sterkt krydret f. eks chili
-
29-06-06, 18:47 #139
-
29-06-06, 23:10 #140
Takker for så mange bra svar her

Jeg kjøpte noe på apoteket jeg som skulle virke men om det virker på harde meg he he hm ja det får vi se
Laxoberal heter det er noen dråper man skal ha i seg
Ved midlertidlig forstoppelse er det mot
Men har det jo hele tia så he he
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker