Viser søkeresultater 121 til 130 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
-
31-03-09, 03:16 #121
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 06/10/02 11:34:39 AM
Name: Siri Ann
Subject: Re: TSH verdier??
Normalverdien på TSH er 0,4 - 4,4 (kan være litt sprik blant de enkelte laboratorier). En TSH på 28 er høyt, og dette betyr at skjoldbruskkjertelen din jobber hardt for å klare å produsere nok hormoner. Vanligvis måles også fritt T3 og fritt T4, og verdien av disse resultatene sier mere om hvor alvorlig hormonmangelen er.
Siri AnnTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:17 #122
Date: 06/13/02 07:12:03 AM
Name: May
Subject: Re: Re: TSH verdier??
Tussen takk! Siri Ann for svaret. Da er det kanskje ikke så rart, at jeg ikke har følt meg i form nei. Det var også en annen verdi på 7.7, men jeg er ikke sikker på om det var T3 eller T4 det skulle være. Men atter en gang Takk.
MayTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:17 #123
Date: 06/4/02 05:40:45 AM
Name: Gro
Subject: Hypothyreose uten blodprøve-svar !
Hallo.
Jeg er i den vanskelige situasjon at alle mine blodprøver er innenfor normalgrensene, men likevel har jeg VELDIG mange av symptomene på hypothyreose, og jeg har i mange år vært veldig dårlig.Likevel blir jeg ikke tatt særlig alvorlig fra min lege's side. Jeg har måttet være min egen lege, og han er som en tam hund som føyer meg.... Skikkelig slitsomt.
Jeg skulle så utrolig gjerne hatt en lege som hjalp og støttet meg istedet ( Vurderer sterkt å bytte lege, men det er både slitsomt og skummelt, føler jeg ). Går nå på 0,1 mg.thyroxin, har gjort det i ca. 3 måneder nå ( har selv måttet be om medisinen ) men føler at jeg mangler ganske mye på fremgangen, blant annet på hukommelse og konsentrasjon.
Burde jeg be om Liothyranin eller evt. Armour? Er det noen som har erfaring med å ikke ha blodprøve-svar å forholde seg til? ( Må si at jeg ikke på NOE tidspunkt har hatt tegn på overdosering )
Takk for svar !!
Gro.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:17 #124
Date: 08/24/02 10:41:48 AM
Name: Anonymous
Subject: Re: Hypothyreose uten blodprøve-svar !
Heisann. Jeg hadde for en tid tilbake bare svake utslag på blodprøvene, men mange symptomer som stemte... Jeg fikk derfor ta en døgnurinprøve som skulle være mer nøyaktig. Og som blandt annet også måler T3. Der var det store utslag!
Prøven ble sendt til Nederland for analyse, og kostet ca 500 kroner. Jeg gjorde det via Balderklinikken i Oslo, men sendte prøvene selv til Nederland. Kanskje legen din også kan ta kontakt med dette analysefirmaet for å avtale analyse av din urinprøve? Her er kontaktinformasjon til firmaet:
European Laboratory of Nutrients
Regulierening 9, 3981 LA Bunnik
Postbus 10, 3980 CA Bunnik
The Netherlands
Tel: 31-(0) 30-2871492
Fax: 31-(0) 30-2802688
Lykke til!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:18 #125
Date: 06/19/02 03:58:31 AM
Name: nora
Kan du poste prøvesvarene dine her så vi kan uttale oss om legen, det kan godt være at du har lav T4 på 10 eller TSH på 5. Jeg ville ikke byttet len lege som er så ålreit at han lar deg prøve thyroxin . Jeg var i samme situasjon men legen ble sur. Han ga meg allikevel medisin.
Jeg hadde forresten høye antistoffer, har du det? De gir masse hypo symptomer. Jeg har nå begynt men Selen, 100µg og antistoffene er nå borte men jeg måtte senke thyroxin- og liothyronin-dosen, det er vanlig å måtte gjøre det. Liothyronin gir mye bedr hukommelse men må taes oppdelt, for eks. 1/4 tablett om morgenen og 1/4 tablett 4 timer senere, ikke lenger enn5 timer fra den første sier Dr Ridha Arem.
En Ideell kombinasjon er 100 µg T4 + 10 µg T3, det tar jeg selv. Ikke begynn med selen og Liothyronin samtidig, for all del. Og ta medisinen om morgenen en halv time før mat og ikke kalk-eller jerntabletter innen 4 timer.
Hilsen NoraSist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:31 Begrunnelse: fjernet fullt navn
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:18 #126
Date: 06/14/02 04:40:48 PM
Name: Sonja
Jeg synes at du bør forsøke bytte lege, hvis han du har ikke vil gjøre jobben sin skikkelig. Det å dosere medisinen din selv, skal du ikke gjøre. Jeg synes også du skal se det an fremover og gi thyroxinen litt mer tid til å virke. Jeg synes også at du bør få undersøkt om symptomene du sliter med, kan stamme fra andre sykdommer du kan ha i tillegg.
Om du ønsker å bytte lege, kan det lønne seg å sende legen et brev på forhånd hvor du forklarer din situasjon og din medisinske historie. Jeg vil tro at du da har større sjanse for å bli tatt på alvor. Dessuten gir du legen en sjanse til å sette seg inn i dette i god tid før timen din. dette gjør at han får bedre tid også til å undersøke med andre, f.eks. konferere med spesialister og andre leger hvis han trenger det. Vi pasientene forventer ofte at legen skal sitte der som et levende leksikon og vite alt, men slik er det jo ikke. Leger er jo mennesker de også (med enkelte unntak, da...)
SonjaTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:19 #127
Date: 06/3/02 02:31:33 PM
Name: Baja
Subject: Re: Re: Jern mangel osv..
B12 er ok, sjekkes stadig. Har vært til gastroskopi siden sist, for å rydde bort mistanken om søliaki. Har intolerans mot hvetemel viser det seg. Så nå prøver jeg et kosthold basert på ris. Tar i tilegg omega 3 6 og 9, etter hvert måltid.
Magen er fastere og jeg håper tykktarmen etterhvert kan evne å nyttegjøre seg av det jeg spiser! Men, nå maser også jeg og forteller gjerne legen med en gang at jeg ikke tror han vil finne noe....Er svært få som kun mangler jern og ikke blod, så der ligger nok litt av problemet. Jeg leter videre, og i mens herjer det betennelser rundt om i kroppen
--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Replying to:
Har du fått sjekket B12? Jeg vet at lavt nivå B12-vitamin også har noe med anemi/jernmangel å gjøre. Her står det en del om B12-mangel: http://www.doktoronline.no/pub/artic...od/300169.html
Jeg leste også et annet sted at B12-mangel kan ha med diare å gjøre, jeg husker ikke nå om det kan forårsake det eller om diare er et symptom på mangelen.
Jeg har selv B12 mangel igjen og går på injeksjoner for det en gang i uka foreløpig. Ikke at jeg synes det hjelper så mye, da... Tok ukens injeksjon på legesenteret idag, og noe mer "svimeslått" enn meg på hjemvei derfra, skal en lete lenge etter...
Jeg har jo også selv slitt med løs mage og diare daglig gjennom mange år, dette er nå så å si borte.
Dersom du har en stoffskiftesykdom, ville jeg ihvertfall ikke automatisk gått ut ifra at plagene dine ikke har noe med stoffskiftet å gjøre. Jeg ville holdt muligheten åpen.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Replying to:
Hei. Er det mange som sliter med jern mangel? Jeg har fått 5x10 runder med jern injeksjoner over 7 år. Det er knallharde perioder og nå er setemusklene ganske ødelagt av dette. Siden det er så begrensa område å stikke på er det masse arr som treffes på nytt. Varigheten på en sånn kur for meg er fra 1-1,5 år.
Fikk vite hos spesialist (svensk) at det ikke skylts stoffskifte, og da var plutselig fastlege helt enig. Men, det var jo derfor han sendte meg til spesialist...Er også glemsk, mangler ord osv. Diare er en del av hverdagen.
Men, det som kansje plager meg mest er muskel og ledd smertene for de er konstante. Finmotorikken er snart borte, fingrene er vonde. Har hatt undersøkelse med strøm uten at det gav noe resultat, legen mente jeg burde komme meg til revmatolog- blir sprø. Det skjer jo ingenting egentlig.
Håper noen vil ta seg tid til å svare mitt hjertesukk fra nordTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:19 #128
Date: 05/28/02 05:48:10 AM
Name: Hilde
Subject: blodtrykk og feber
Hei!
Har i to år hatt elendig allmentilstand med feber(ca.38.)og fikk også etterhvert for høyt blodtrykk. Har tatt de fleste prøver, alt er normalt.Er 45 år.og legen min overtalte meg til å begynne med trisekvens(hormoner),men etter en dag ble jeg kjempesvimmel og på legevakta ble blodtrykket målt til å være altfor høyt.(jeg begynte med medisiner mot høyt blodtrykk for 1 år siden.)
Jeg sluttet øyeblikkelig med hormoner, og fikk overtalt legen min til å gi meg tyroxin.Var da helt desperat da jeg ikke orket noenting omtrent.(Har 3 barn og 60% jobb) Jeg føler meg bedre, men blr fremdeles fort trett og fryser mye. Har mye hodepine.
Verdier på TSH er 1.32, T4 11.9, T3 1.7
Vil gjerne ha råd for hva jeg burde gjøre framover, jeg har jo stilt min egen diagnose.
HildeTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:19 #129
Date: 08/24/02 10:43:42 AM
Subject: Re: blodtrykk og feber
Anbefaler deg å ta kontakt med legen igjen for å få sjekket funksjonen til binyrene dine!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:20 #130
Date: 06/2/02 12:01:21 PM
Subject: Re: blodtrykk og feber
Hei
Godt å høre at det er flere som har gått med feber over lang tid! Det var faktisk grunnen til at jeg gikk til legen for 6 år siden....og etterhvert fikk diagnosen Hypothyreose.
Jeg spurte om det med feber...ca. 38 hos meg også...hadde noe med lavt stoffskifte å gjøre....men det trodde han ikke!
Jeg gikk med feber i ca. 1 år....men nå er det lenge siden....jeg får riktignok fort feber hvis jeg er sliten.
Mvh
LivTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47
Svar med sitat
Bokmerker