Side 12 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 111 til 120 av 340

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Lilja ;)

Du sier at du har gått ned noe i vekt. Kan smertene ha noe med dette å gjøre? Får du i deg nok mat og vitaminer? Husk at det er helt nødvendig for at alle organer i kroppen skal fungere.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Lilja

Det er ikke lett når man føler seg presset ut over sine grenser. Det er vanskelig med disse menneskene som sier de vet best osv. Men nå som du skal ut i yrkesrettet attføring, så husk at det bare er for å se om du kan klare det eller ikke. Hvis det er for mye kan du bare gå til legen og sykemelde deg. Men du kan jo bli kjempe overrasket, og finne ut at du klarer mye mer enn du trodde, også blir det en god ting allikevel.

Det kan være stress og bekymring er årsaken til at du har smerter i magen, men det er best å sjekke det hos legen uansett om det er det ene eller det andre som er årsaken.

Klem til deg
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei jeg hadde en topp helg med min tante unge og feiret bursdagen min med kake igår og idag

Har jo ikke bursdag før Tirsdag men jammen om det var toppers feire det med familien i helgen selv om det er trist og dra derfra igjen da. Da gråt jeg og kalte meg skitten for at jeg spiste kake uff da kom det ikke så mye fint ut av Lilja men så blei det bedre igjen seinere på Søndagen og da var det ikke så ille. Men lurer på hvorfor jeg er så sint og sier så mye rart og så er jeg mye mye stresset nesten skjelver ekkelt :,(

Men jeg lurer på hvorfor jeg blir blå da jeg fryser? På leppa og hendene mine og får ikke varmen i meg det er sånn av og til andre ser det også ekkelt :,(

Godkos til alle her inne på forumet
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Forskjell ?

Hva er forskjellen på Thyroxin og Levaxin ?

Hvorfor får noen Thyroxin og andre Levaxin hvordan vet legene at det er det beste ?

Og trenger alle som har lavt stoffskifte og ta tabletter ?

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Thyroxin og Levaxin er det samme. Levaxin er et nyere preparat og lages av et annet firma. Hvert firma har sitt navn på produktet , men innholdsstoffene er de samme.

Legen skal skrie ut det som er billigst dersom det er noen forskjell. Har intrykk av at de fleste bruker Levaxin nå.

Jeg vil tro at man trenger medisin om man har lavt stoffskifte, ellers ville i alle fall jeg ganske snart blir temmelig dårlig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard

Er ikke Levaxin det samme som Thyroxin? Jeg fikk Thyroxin fremtil for noen år siden, og da jeg kom med resepten min på apoteket fikk jeg beskjed om at medisinen hadde skiftet navn til Levaxin. Siden da har reseptene fra samme legen hett Levaxin.

Pillene og etikettene på pilleboksene ser dessuten helt like ut, bare med forskjellig navn.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg også fikk samme beskjed som sistnevnte - at det hadde byttet navn...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker da vet jeg det

Så leste jeg et sted at man skal jo ta en tablett hver dag det blir 7 i løpet av uken, men en dame følte hun en dag måtte ta 2 tabletter da blei det noen ganger 8 tabletter i løpet av uken. Hun synes det hjalp

Men kan vi gjøre sånn liksom ta en ekstra viss vi føler for det og tenk om man bli avhengig da og må ha 2 hver dag for og funke ?

Hvorfor tar vi kun 1 tablett med en bestemt dose ? Hva om vi aldri finner den dosen som funker best for meg da for eks og man aldri blir bedre eller blir alle bedre en gang ?

Og hvor lang tid må man vente før effekt og om ikke medisinene virker og legen ikke tror oss men setter oss på andre tabletter og vi blir ikke bedre av det? Føler noen ganger legen ikke kan nok at de setter oss på for eks da som jeg må ta Antideppresiva og vet ikke om jeg blir bedre av dem :,(
    Jeg aner ikke noe jeg vet ikke hva som er i veien med meg vet ikke burde jeg øke dosen på dem eller be om og få lov trappe ned og slutte med dem for jeg kan det nå da jeg har brukt de så lenge som går ann for og trappe ned på Antidepressivan er det jeg snakker om.

Er mye sliten, ør, stressa, får panikk anfall inni mellom pusteproblemer og vil ikke bli sett på som lat så presser meg til ting som er utrolig slitsomt for meg :,( Jeg ser noen ganger ikke mening med livet er liksom på en måte negativ da men vil jo ikke være det men blir bare så dum.

Humøret er jo så svingete som det går ann at man blir jo sliten av det og ikke lett for min samboer ivertfall da man er som meg uff :,( Slitsomt menneske jeg er skammer meg over det og at jeg er meg Grusomt :,(

KLEMZ

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du skal ALDRI skamme deg over at du er du.!

Når det gjelder det med dosen så tror jeg at de fleste blir bedre, men at det også er en liten del som ikke blir det.

Du spør hvor lenge du bør vente? Det kommer vel an på den enkeltes tålmodighet, samt om du blir litt og litt bedre eller om det er på stedet hvil. Personlig satte jeg grensen på nesten 1 år, da hadde jeg ikke merket noen bedring. Da syns jeg det var nok. Andre er mer tålmodige og venter atskillig lengre.

Når det gjelder antidepressiva, mener jeg å ha lest her på forumet her at det ikke er bra, men det er vel ikke så lett å ikke bruke det heller, dersom depresjonsplagene den enkelte har skyldes andre ting enn stoffskiftet.

Selv valgte jeg å begynne med Armour og det ble redningen for meg, men behøver ikke være det for deg.

Dersom legen ikke tror på deg, ville jeg uten tvil skiftet lege.

Håper du får det bedre snart.

Stor klem
    Cathrin

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for gode svar Setter stor pris på det

GODKLEMZ

Side 12 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn