Side 10 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 112
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard lavt stoffskifte og leddsmerter

Hei.

Nå er jeg så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. :-(

På tirsdag skal jeg til legen igjen, og skal spørre om å få ta nye blodprøver. Det er bare det at jeg er deprimert i tillegg, å fikk ikke frem noe sist jeg var hos legen.

Jeg har hatt en noenlunde stabilt stoffskifte, men nå er jeg redd det er på tur igjen.

I tillegg blir mageproblemene mine verre og verre. I det siste har jeg bare "grøtet" avføring som alltid flyter (Unnskyld detaljene) og går ikke opp i vekt, tross ganske stort matinntak. Jeg har prøvd å gå litt opp i vekt, etter ønske fra de rundt meg, men klarer det ikke. Men går heller ikke ned lenger.

I tillegg har jeg fått mer og mer hodepine. For 5 dager siden begynte jeg å få vondt i venstre håndledd. Dette holdt seg til bare det stedet til i dag. Nå verker jeg i hele venstre side, mest i håndledd og hofte. Det stråler nedover i foten. Merker ingenting på høyre side. Har leddsmerter noe med det lave stoffskiftet å gjøre?

Nå er jeg så fortvilet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg:(

Vildemor

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

(((((((Vilde)))))))

Jeg føler med dig!

Ja, det må siges, at ledsmerter hører med når stofskiftet er lavt sammen med de andre symptomer.

Mine led og stofskifte symptomer er rigtigt i gang for øjeblikket, og jeg er så træt af det hele, især vertigo/svimmelhed. Jeg synes, at det har været meget bedre. Dog er jeg forvirret over mine tal. Da min TSH var 4.69 havde jeg det ikke så slemt som nu, og nu er min TSH bare 1.7. Dog er både T3 og T4 stadig lave, og TPO høj, så Hashi styrer igen. SUK.

Vi må vist begge lære at lytte til kroppen.

Knus til dig, Vilde!

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei Vilde
    Hadde tenkt å svare deg igår men var ikke i form da.
    Leddsmerter og hypothyreose henger helt klart sammen. Kanskje spesielt betennelser i seneapparatet (sener, senefester og seneskjeder) Carpal tunnel syndrom er et eksempel på dette.
    Har selv opplevd å sitte og gråte hos legen. Fikk ikke sagt stort, jeg heller. Var nedkjørt pga arbeidssituasjonen, men ble nok oppfattet som deprimert
    Hvis jeg var deg, ville jeg skrevet opp på forhånd det jeg ønsker å ta opp med legen. Det har jeg gjort noen ganger når jeg har vært redd for at jeg ikke ville huske alt. Ta deg god tid og skriv ned noen stikkord, f.eks
    Lykke til, og kom gjerne med flere spørsmål om leddproblemer, så skal jeg svare så godt jeg kan. Sikert flere her inne som kan mer om tarmproblemer, men avføring som flyter på vannet er et av hovedsymptomene på cøliaki

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

Hej
    Jeg har i 14 dage været på stærk smertestillende medicin p.g.a. smerter i lænden/nederste del af ryggen. Jeg har også Carpal Tunnel Syndrom /håndledssmerter - så slemme at jeg vågner om natten.
    Jeg har aldrig tænkt at det skulle hænge sammen med mit stofskifte, men når I andre også har problemer, så lyder det da sandsynligt? Er der nogen der har læst noget dokumentation på det?
    Lægerne siger at mit stofskifte p.t. er "velbehandlet" (TSH under 1) - men de seneste blodprøvesvar er fra oktober/november, og det kan jo have ændret sig.
    God bedring til I andre!
    Med venlig hilsen Gitte

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

. . Legene på sykehuset der jeg jobbet i mange år sa at det helt klart var en sammenheng mellom hypothyreose og revmatiske plager. Spesielt i form av betennelser i seneapparatet. Mange får problemer med carpal tunnel syndrom. Dette oppstår som følge av at et seneblad som holder fingersenene, blodårene og nervene til hendene på plass, blir betent. Det hovner opp, og dermed blir det trange forhold i området. Symptomene er smerter og vissenhetsfølelse i fingrene, spesielt om natten. Det lønner seg å få det operert for å minske faren for permanent nerveskade. Operasjonen er enkel, og den blir utført som dagkirurgi

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Her er et link til en engelsk stofskifteforum om Carpal Tunnel:

http://thyroidhost.proboards30.com/inde ... 1199339052

De sidste to uger har jeg sovet på mine hænder eller lagt dem under hovedpuden men er alligevel vågnet om natten med kramper og smerter i hænderne. Selv om dagen er mine hænder og håndled så smertefulde, at det er svært at koncentrere sig om andet.

Operation vil ikke være for mig, for jeg kender flere, hvor operationen for Carpal Tunnel Syndrom er mislykket og som er endt i et smertehelvede og på pension i en ung alder.

B6 vitamin i høje doser kan også afhjælpe Carpal Tunnel Syndrom, se bl.a. dette link eller søg selv på internettet:

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =8/menu=2/

For mig er det et spørgsmål om at få stofskiftet i balance plus at jeg tager B6 og B12 som tilskud.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Det er klart at noen kan være uheldig med en slik operasjon, men det er likevel viktig å ikke vente for lenge med å vurdere det, for jo lenger trykket på nervene består, jo lenger tid tar det å bli smertefri. Venter man for lenge, risikerer man at nervene blir ubotelig skadet. Man skal ikke glemme at selv om noen får slike problemer som du skriver om, så har de aller fleste god nytte av operasjonen. Når det er sagt, så forstår jeg jo selvfølgelig godt ditt valg, Ninus. Det er jo ikke noe særlig koselig når man ser hvordan det kan gå i de verste tilfellene[/u]

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Lavt stoffskifte og leddsmerter.

Hei... jeg mener å ha lest et sted at smerter fra handleddene og fram i fingrene, spes. om natta KAN komme fra ubalanse i cortisolet og(binyretretthet, altså). Selv fikk jeg prøve 5mg "Prednisolon", og jeg ble bedre; samtidig sov jeg bedre... Nå er det noen uker siden jeg slutta, og "armene" har kommet igjen, og søvnen er helt på "trynet".Kanskje du /dere kan spørre legen om å få prøve for å teste det ut. For meg tok det en god uke iallfall før jeg merka noe.... Vi må få lov å bestemme såpass over vår egen kropp, mener nå jeg, da!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard

Jeg har sliti med håndledd i snart et år.Har regulert lavt stoffskifte.Prøvd alt mulig mot det snart,men ingenting funker.snart gått et år,så begynner å bli desperat.Har tatt røngten og MR som var normale,vært hos revmatalog,massasje,fotsoneterapi,akupunktur,piller,kortison ,urter,healing,går til fysioterapaut(han sier det er stramt i armene).Skal prøve osteopat nå den 15 januar.Vet ikke hva jeg skal gjøre...er sykemeldt(1 år i mars).Skikkelig kjipt dette her.Noen som kan komme med innspill om hva som kan gjøres?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Vilde,

Du skriver ikke så mye om hva mageproblemene dine går ut på, men vil bare at du skal vite at det er en KLAR sammenheng mellom tarm og ledd. Det er til og med slik at noen personer med leddproblemer faktisk ikke vet at de har tarmproblemer.

Du kan lese en del om det her:

http://www.legeforeningen.no/index.db2?id=5812
    http://www.patient.co.uk/showdoc/40024539/

Det finnes masse lesestoff om det flere steder på nettet.

Sliter med det samme og skjønner godt hvordan du har det!
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Side 10 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
    Av Vår i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 14
    Siste melding: 27-03-10, 07:44
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  4. Når får man komme til endolkrinolog?
    Av Hsn i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 19-02-07, 14:12
  5. Kan laft stoffskifte komme og gå?
    Av dolla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 10-01-07, 22:09

Bokmerker

Regler for innlegg