Viser søkeresultater 91 til 100 av 116
-
01-10-07, 22:44 #91
Takk for svar baremei! Her er det du spør etter:
Jern 35 referanse 9 - 34
ferretin 216 referanse 20 - 300
B12 755 referanse 170 - 650 (har sluttet å ta b-vitamintilskudd får en ekkel reaksjon hver gang jeg tar det)
-
01-10-07, 23:09 #92baremei Gjest
Da er det ikke noe vits i å tenke mer på vitaminer.
Jeg ville gått for ny blodprøve, med TSH, FT3, FT4, anti-TPO - ikke ta medisin den dagen, ta prøven om morgenen. Fastende er ikke viktig, bare ikke ta tyroxin senere enn morgenen dagen før, da blir resultatene misvisende.
-
01-10-07, 23:17 #93
Har du fått gentesten for hemakromatose? pga høyt jern og ferritin.
-
01-10-07, 23:24 #94
Baremei:
Jeg har 2 dager gammel test på blodprøver der jeg har fastet mer en 11 timer som viste ft3 5,3, ft4 14 og tsh ikke målbar siden den var under 0,003.
Nora: Nei det har jeg ikke! Skal spørre fastlegen min i morgen om det!
Men et spm: Hva tenker dere om det jeg nevnte tidligere om at jeg ble sprekksjuk etter jeg ble overdosert på levaxin i jula..., har lest det er det værste man kan oppleve,
-
01-10-07, 23:52 #95baremei Gjest
Det verste man kan oppleve er det neppe, men fælt likevel.
Du skrev at du tok TrioBe - tar du noen andre tilskudd? I så fall hvilke og i hvilke mengder?
-
02-10-07, 10:16 #96
Det var jo høye jernrelaterte prøver da. Har noen tatt flere målinger rundt dette ?
Du kan i allfall kaste jerntablettene.
Kan du bli boldgiver er det sikkert bare fint.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-10-07, 11:01 #97
Jeg tok triob, magnesium og B-kompleks og kalium.... kalium ble jeg veldig dårlig av, mens b vitmin etc har jeg siste tiden kutta ut pga ekkel reaksjon av dem. 2 triobe og 1 kabsel bkompleks og magnesium, samt 2 kapsler kalium
Opprinnelig skrevet av baremei
-
02-10-07, 11:46 #98
Først gentesten for hemakromatose. De er veldig obs på det i england og skottland nå men det har vært lite fokus her i norge på det. Man vet at en viss prosent har det. Mange lignende symptomer som ligner på hypothyreose.
-
02-10-07, 12:21 #99baremei Gjest
2 triobe + b-kompleks? Hvorfor det? Selv hos folk med manglende intrinsic faktor (b-vit tas ikke opp i mage/tarm) holder det vanligvis med 1.
Opprinnelig skrevet av gutt_81
Og hvorfor kalium? Potensielt dødelig hvis man ikke har påvist mangel - har du det? Hvor stor mangel og hvor stor dose er det i kapslene?
-
02-10-07, 12:59 #100
Kalium er nødvendig for kroppen, og giftig i svært små mengder utover det kroppen bruker.
Folk som presser seg over evne i et mosjonsløp og kaster seg på bakken etter målgang løper en risiko for kaliumforgitning allerede på nødvendige mengder kroppen må ha, altså normale mengder.
Hver eneste celle har en kaliumpumpe som kan pumpe kalium inn i cellene eller ut i blodet og holde på denne måten nivået passelig.
Normalt er det meste av kaliumet inne i cellene og bare en bitte liten del er i blodet.
Under under en fysisk påkjenning pumpes kalium ut i blodet for å sørge for at hjertet fungerer og dekker kroppes økede behov.
En bråstopp for en utkjørt kropp vil resultere i at cellene ikke orker å ta til seg kaliumet igjen. Det blir altid et overskudd av kalium i blodet i slike situasjoner, men er man ikke godt trent for oppgaven vil dette kaliumoverskuddet kunne føre til at hjertet går som F og sprenger seg.
Svært få stoffer er bare snille, en kan sikker dø av å drikke for mye vann også, men det er viktig å vite om giftighet når stoffets giftighet intreffer plutselig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker