Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
Er trist og lei meg i dag. Min kjæreste (som dessverre bor langt unna) har igjen tatt opp at jeg ikke viser (snakker om) følelsene mine. Det et stort problem. Han føler seg utestengt og at han ikke betyr så mye for meg. Det går på forholdet løs. Spesiellt vanskelig ble det av andre private forhold.
Åh nej, søde Akas Ikke også det! Godt nok er det "følelser" som er nøgleordet, men i virkeligheden kan det afspejle noget mere eller andet? Tror jeg. Hvis du kaster et blik på det som jeg skrev sidste år her, og ser om du kan bruge noget af mine tanker? Ikke nødvendigvis til at tilgodese din kæreste (det er du som pt er i nød), men netop mere for at erkende at du er ikke ansvarlig for, hvad et andet menneske stiller af krav - dette menneske, der i kraft af kærligheden, burde udelade at gøre og i stedet for stole på at følelserne er der, selv om kontakten til dem er midlertidigt svækket.

Måske er det hele spørgsmål om at man ikke kan finde hvad man ikke ser efter? I mine øjne er du et hensynsfuldt, kærlighedsfyldt menneske med en smuk sjæl - og alt dette kan (uden mindste besvær) (af)læses af dine "almindelige" indlæg her. Så måske er hans egne følelser ikke tilstrækkelige til at kunne aflæse dine? Måske er det han, som skal arbejde med sig selv, før han stiller krav til dig?

Bare nogle tanker.