Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Forskellen på medicinen ?

Hej
    Jeg starter i dag med Thyroid fra Glostrup Apotek Jeg glæder mig helt vildt og tænker at det bliver en meget spændende "rejse" frem til en hverdag med energi, overskud og forhåbentlig lidt mere tankevirksomhed end jeg har kunne mobilisere i mange år
    De fleste af jer her i dette forum tager Erfa, Armour eller Westhroid - hvad er forskellen på dem og Thyroid fra Glostrup. Jeg mener at have læst at dem i anvender bliver produceret i USA og man er 100 % sikker på styrken af hver enkelt pille - kan jeg være det samme med Thyroid fra Glostrup?

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Forskellen på medicinen ?

Produksjons-stabilitet har jo vært de tyroide produktenes forse, frem for flere syntetiske hormonprodukter som er blitt irettesatt av FDA for uregelmessigheter.
    Produktene lages jo i serier (batcher) og det er denne stabiliteten som er viktig - neste gang man trenger en ny boks er den jo ikke fra samme produksjonsserie.

Jeg kjenner ikke til hvilke kontrollinstanser Glostrup har, men uansett vil jo deres yrkesetikk og håndverksdyktighet spille inn på resultatet.
    Renheten i pulveret de får fra BioFac er selvfølgelig også et moment.

Så hvor viktig er det med nøyaktighet ?
    Merker man en endring på la oss si 10% opp og ned fra box til box ?

Og, kan man ikke bare ta en ekstra en dag man føler men trenger det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Forskellen på medicinen ?

Cirkeline n`Finn har ret!
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Så hvor viktig er det med nøyaktighet ?
    Merker man en endring på la oss si 10% opp og ned fra box til box ?

Og, kan man ikke bare ta en ekstra en dag man føler men trenger det ?
    Jeg debuterede med Westhroid og det var godt (!). En enkel pakke med Armour Thyroid (den "gamle") var ok, men ikke frem-fremragende. Så kom "tørken" og Westhroid blev tilbageholdt kun til USA-marked og jeg kom på ERFA Thyroid.... Efter kun en uge var den "gal". Erfa var for svag til mig, selv om specifikationerne var næsten som ved Westhroid. Skulle næsten doble dosen op for at have samme udbytte (mens andre har det bare herligt på Erfa). Nu står den på Thyroid-S og det fungerer lige så perfekt som i gamle dage med Westhroid.

Og sådan kan det være så meget.... marginalerne afgør hvad fungerer bedst og værst for hver enkel, selv om pulveret er det samme og ellers alt andet også er det. Alligevel er der forskelle og derfor er det bedste at gøre - som n`Finn siger - mål medicinens effekt med symptomerne samt graden af trivsel eller mangel på samme.

En ting er i hvert fald sikker: man dør ikke af en fejljustering af medicindose, for så skulle halvdelen af dette forum være afdøde forlængst, som følge af lægernes adskillige fejlskøn.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Min erfaring er at thyroid fra glostrup er meget svagere thyroid-s. Jeg forsøgte endda med mere end dobbelts så meget glostrup-thyroid som thyroid-s og følte alligevel at jeg kun fik noget ud af den T4 som er i pillerne. Min energi forsvandt desværre
    Men du har måske mere held med dem *fingers crossed*
    Jeg opløste ikke pillerne i munden. Det vil måske gøre en forskel i udnyttelsen af T3 og så mener jeg det er selen som også skulle være godt til omdannelsen af T4 til T3.
    Før jeg fik styr på mit stofskifte og maven gik i orden med thyroid-s, så havde jeg også god gavn af at udlade gluten.

Held og lykke

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

BioFac leverer jo bla. råstoff til de hollandske apotekerfremstillte thyroiidum - som jeg forstår fremstilles etter et initiativ fra den Hollandske stoffskifteforening. http://www.hypomaarniethappy.nl/
    Og så tenker jeg vel i de baner at man bør undersøke hvor stor forskjell det er på dette produkt og det som fremstilles av Glostrup ?
    Om det er noen ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Tak for jeres hurtige svar
    Ansia og n`Finn:
    I har ret jeg kan nok ikke mærke en forskel på eks 10% fra box til box og jeg kan jo bare tage en ekstra hvis jeg skønner det nødvendigt. Kan godt mærke at jeg nogle gange hopper tilbage i den overbevisning om at vi alle passer ind i hver vores små fine æsker - det er nemt, det er bekvemt og man kan fralægge sig ethvert ansvar. Det er sådan systemet er bygget op og det er den måde jeg er opdraget på Men virkeligheden er jo heldigvis en anden.
    n`Finn: der står ikke på glasset hvad det indeholder - kun at jeg skal tage 60 mg om dagen - men jeg vil prøve at kigge ind på linket du har sendt.
    TanjaK:
    Jeg krydser også fingre for at thyroid er sagen for min krop - det er 4. slags pille jeg får mod lavt stofskifte siden januar. Tænker at også det må stresse kroppen lidt Jeg nåede op på en dosis på 150 mg Euthyrox men har de sidste 7 dage kun taget 100 mg for at få dem til at række. de 60 mg Thyroid jeg tager nu har jeg fået fortalt svarer til 100 mg Euthyrox. Det er ikke sagen at gå ned i dosis men skal have taget ny blodprøve d. 10/11 og så kan han forhåbentlig se at jeg skal sættes op i dosis - ellers gør jeg det alligevel
    Jeg opløser pillen som du skriver under tungen og har taget ekstra selen igennem flere år og undlader gluten til hverdag.
    Hvordan fik du overtalt din læge til at give dig Thyroid-S???

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Forskellen på medicinen ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    - men jeg vil prøve at kigge ind på linket du har sendt.
    I denne tråd finder du "dybe" links (#4) til den info n`Finn henviser til (tror jeg). Den hollandske forenings hjemmeside er ikke helt nem at navigere på...

Men ellers fortvivl ej, hvis (forudser jeg) du vil opleve en for ringe effekt af Glostrup Thyroid. Så gælder det om at følge symptomerne (både på plus- og minussiden) og tilpasse doseringen derefter. Det vil virke, det er helt sikkert (!) blot du beholder kontrollen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    TanjaK:
    Jeg krydser også fingre for at thyroid er sagen for min krop - det er 4. slags pille jeg får mod lavt stofskifte siden januar. Tænker at også det må stresse kroppen lidt Jeg nåede op på en dosis på 150 mg Euthyrox men har de sidste 7 dage kun taget 100 mg for at få dem til at række. de 60 mg Thyroid jeg tager nu har jeg fået fortalt svarer til 100 mg Euthyrox. Det er ikke sagen at gå ned i dosis men skal have taget ny blodprøve d. 10/11 og så kan han forhåbentlig se at jeg skal sættes op i dosis - ellers gør jeg det alligevel
    Jeg opløser pillen som du skriver under tungen og har taget ekstra selen igennem flere år og undlader gluten til hverdag.
    Hvordan fik du overtalt din læge til at give dig Thyroid-S???

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Det har jeg heller ikke, altså overtalt lægen
    Før jeg skiftede til thyroid-s var jeg nået op på 225 mcg. euthyrox
    Jeg tror altså ikke du skal regne med at 60 mg. er nok. Du skal nok snarre regne med at skulle tage tre af de piller +/- lidt (måske mere hvis de ikke fungerer så godt)
    I 60 mg. thyroid fra Glostrup skulle der gerne være 36,3 mcg. T4 og 9,15 mcg. T3.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Tillykke med thyroiden

Har lige lyst til at fortælle, at Kristian Østergaard på Glostrup Apotek har oplyst mig om, at deres thyroid ikke egner sig til at blive smeltet under tungen. Men måske ved du det allerede nu

Jeg ville egentlig gerne støtte et dansk produkt men er meget glad for Erfa fra Canada. Det er porøse tabletter, sammensat ved hjælp af diverse meget ukomplicerede ting som talkum, magnesium stearat, sukker og majsstivelse.

Erfa er billigere end produktet fra Glostrup. Og skulle du få problemer med thyroid fra Glostrup, kan du prøve Erfa. (Det tager godt nok en måned at få fat i den fra man sender recepten)

Jeg nævner dette, fordi jeg, på grund af mine prøvelser udi syntetisk medicin ved, at tablethjælpestofferne heller ikke er uden betydning. Ikke for os alle, i hvert fald.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Den gamle Armour - den som luktet GRIS - den var fin å smelte under tungen.
    Den var også svært lett å dele opp, så hvorfor de på død og liv skulle endre noe som fungerte så godt, er for meg en gåte.
    ERFA smuldrer når man deler den, men den kan smeltes under tungen, men ikke så godt.
    Den virker tørr og smaker ikke søtt som den gamle Armourformula gjorde, og den bruker mye lenger tid. Over en time.

Så er jeg litt i undring om hva fordelen er med å smelte den under tungen.
    Jeg mener - de hormoner som kommer inn virker jo - uansett hvordan de havner i blodet. Jeg mener : hvis de virker da.
    Det kan jo ikke være sånn at hormoner som ikke virker, plutselig begynner å virke fordi man har løst dem opp under tungen ??

Enzymer i spytt er jo en nødvendighet for fordøyelsen av flere emner i maten.
    Kanskje opptaket blir høyere ? Hurtigere ?
    Man gjør jo ikke dette for å spare penger - og det er ingen fordel at det skjer hurtigere - tvert imot, og det tar jo en time under tunga da.....

Har sett at noen innsendre sier at det tas opp direkte i munnhulen.
    Det avskriver jeg helt som en mulighet. (til jeg blir anderledes forklart)
    Den aller enkleste sukkerart, monosaccarid (druesukker) har den egenskapen.
    Nitromedisiner for hjertet også, og andre preparater basert på enklere molekyler. Stoffskiftemolekylet er stort og komplisert, består i bunn og grunn av to tyrosinproteiner bundet til hverandre.
    Ikke engang ett tyrosinprotein kan passere i munnhulen. Proteiner er for store.

Psykisk ?
    Har vi med forvanskning av tablettinntak å gjøre ?
    Liknende som forvanskning av matinntak ?

Vel, jeg velger alltid å tro de som sier de for det bedre, og jeg tror på dem ogå her.
    Men hva som har effekt vet jeg bare ikke.......

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Når man forøger medicinen
    Av Rogi i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 5
    Siste melding: 14-01-10, 16:19
  2. Kvitte medicinen?
    Av ofelia i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 25
    Siste melding: 05-06-08, 05:07
  3. Forskellen på Eltroxin og Amour
    Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 30-04-08, 20:23

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg