Viser søkeresultater 1 til 10 av 339

Tråd: Blondies bok

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Blondies bok

Jo, hvilepulsen er variabel og kan ikke alene iallfall si noe.
    Med det samme men våkner er denne høy - vi skla jo igang. Kalles forøvrig "infarkt-timen" også - og trenger vel ingen forklaring.....
    Så er vel "timen" å dra det langt, men et kvarter er det nok.

Pulsen er jo en variator kroppen bruker om det er noe som skal skje, å en må være sikkr på at settingen er den samme om det skal sammenliknes.

Svingende verdier er egentlig det du skal ha, men du skal jo føle deg bra.
    Og det er jo vanskelig å si om de svingende verdiene er som de skal være, eller skyldes noe - omtrent som det du linker til.
    Jeg mener vel også at svingende form iallfall, har lett for å oppstå ved for lav dose.
    Nå som du er kommet såppas godt ivei, kan du ikke øke med mer enn du gjør, og bør vel vente helst to uker med neste også.
    Min vurdering er vel at du er på god vei da.....

Så kan det hende at du etter noen måneder på høy dose får andre symptomer som kan gå i retning av for høy dose - og da har du liksom kommet igang og må litt ned igjen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Svingende verdier er egentlig det du skal ha, men du skal jo føle deg bra.
    Og det er jo vanskelig å si om de svingende verdiene er som de skal være, eller skyldes noe - omtrent som det du linker til.
    Jeg mener vel også at svingende form iallfall, har lett for å oppstå ved for lav dose.
    Nå som du er kommet såppas godt ivei, kan du ikke øke med mer enn du gjør, og bør vel vente helst to uker med neste også.
    Min vurdering er vel at du er på god vei da.....
    Tusen takk for svar Finn
    Godt å få hjelp til å plassere disse forvirrende verdiene. Jeg har økt med 15mg med 10-12 dagers mellomrom og skal se om det er hensiktsmessig å vente lengre nå når jeg er opp i en såpass god dose.

Denne pulsen er plagsom, men oppleves mer som et binyreproblem enn noe annet. Dette fordi når jeg har hatt hyposymptomer tidligere har jeg hatt stablilt lav puls (rundt 50 på jobb) og lavere temperatur, rundt 36,6-36,8. Nå er begge deler høyere.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Økte dosen min fra 210mg til 225mg. Dette er tredje dagen jeg står på denne dosen og noe kjennes ikke helt bra. Har en diffus svak hodepine. Hører pulsen min nesten hele tiden (har ikke målt den), er sliten, og har hatt brystsmerter et par ganger under hvile, samme smerte som når jeg løp intervall før. Det kan være at jeg nå har nådd hypersymptomer på dosen og at jeg skal litt ned igjen. Men har jo vært forkjølet med snørr, hoste og har hatt feber (yes, Finn, feber)

Min mor er diagnostisert med angina, så jeg er jo arvelig belastet, selv om jeg på langt nær har samme problem med overvekt. Ellers har jeg før denne forkjølelsen og siste doseøkningen vært i bedre form. Ikke det helt store på energisiden, men bedre. Da bør jeg vel ned litt i dose igjen...15mg?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Men har jo vært forkjølet med snørr, hoste og har hatt feber (yes, Finn, feber)
    Hmm.... hvis du ikke har fordoblet binyrestøtten i de dage du var syg - til og med en dag efter at feberen var væk, er det vist nok ikke rette tidspunkt for at øge Thyroid.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hmm.... hvis du ikke har fordoblet binyrestøtten i de dage du var syg - til og med en dag efter at feberen var væk, er det vist nok ikke rette tidspunkt for at øge Thyroid.
    Det ante meg at dette ikke var en lur idè ja...økte HC dosen litt(3-6mg), men ikke doblet. Normal døgndose ellers er 25mg. Du skjønner det at jeg er aldri såååå syk jeg da Huff, jeg må vist skjerpe meg.
    Hva foreslår du? Ned med dosen nå, evt prøve opp igjen senere? Jeg har jo et veldig greit signal jeg da fra binyrene mine. Jeg får nemlig vondt...og det signalet må jeg begynne å ta på alvor, tror jeg. Har vondt i dag også.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Blondie,

du bør kanskje vente til du er frisk igjen med å øke? Nå har binyrene mer enn nok med å bli kvitt forkjølelsen etc og bør ikke belastes yttereligere med doseøkning.

Jeg har vært syk noen dager nå og har kjent trykket i brystet, som om det snører seg litt sammen der. Tror det har vært tegn på at binyrene har jobbet på overtid. Var redd for at dosen var for høy, men i dag når jeg er i bedre form har trykkfølelsen gitt seg. Tolker dette som at binyrene har fått mer overskudd.

På meg så kommer og går den trykkfølelsen i brystet, men den ble som sagt ekstra markant da jeg ble syk.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    På meg så kommer og går den trykkfølelsen i brystet, men den ble som sagt ekstra markant da jeg ble syk.
    Takk for svar Berit
    Jeg har ikke noen trykkfølelse i brystet, men en puls som flakser opp og ned. Dette gjør meg andpusten og jeg orker liksom ikke å stå oppreist, lettere å gå eller sitte. BT er lavt, derav den høye pulsen...tror jeg?

Dette hadde jeg før jeg ble syk, og jeg er frisk nå, litt snørr og hoste fortsatt, men ikke sånn som det var. Legen min er overbevist om at den høye pulsen er overdose symptomer, men dette har jeg hatt hele tiden også på lavere doser. Hadde disse sympotmene under begge svangerskap også, men enda verre. Tror dette må være binyrene Men hvorfor blir det ikke bedre når jeg står på HC?
    Sist endret av Blondie; 28-10-10 kl 14:26 Begrunnelse: Glemte noe

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn