Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: En vill og gedigen "vitenskapelig" feilslutning - TSH , FT4 og FT3.

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    De aller fleste har ikke hørt om EPO i andre forbindelser enn doping. Og gitt hvor viktig korrekte nivåer av dette hormonet er for organismen i samspill med de andre hormonene er for homeostasen er det ikke det så rart at enkelte idrettsutøvere i utholdenhetsidretter fristes til å misbruke dette i langt høyere doser enn fysiologiske.

EPO er ett hormon kroppen selv produserer som øker produksjon av røde blodceller – cellene som sørger for transport av oksygen i blodet og sørger for at lungene absorberer oksygen. Sørger dermed for at man fysisk kan prestere bedre og holde ut lengre med en god følelse i kroppen. Gir utholdenhet og ikke minst mulighet til å hente seg inn igjen. EPO motvirker således anemi og følelsen av fatigue som følger med anemien.

Symptomer på manglende EPO : Ekstrem blekhet i ansiktet, fort sliten og manglende fysisk utholdenhet – følelse av å mangle oksygen, langsom til å hente seg inn igjen etter fysiske anstrengelser – eller bare en normal dag på jobben, alle typer av anemi (blodprøver), mistet eller husker ikke følelsen av å føle seg vel samt høye urinsyreverdier (blodprøver) – til forveksling lik mangel på tyroideahormoner………….

En lav EPO prøve (under 500mU/l) sammen med anemi (mangel på røde blodceller) gir signaler om mangel på EPO at noe kan være feil med kroppens egen produksjon av EPO.
    En lav EPO behandles med tilskudd av hormon - i tablettform i fysiologiske doser på linje med tyroideahormoner, DHEA, kortisol osv - eller med injeksjoner om det er virkelig ille. Men hvem av oss har opplevd at legen tar blodprøve av EPO?

..
    H:-)
    Jeg får målt min EPO neste gang jeg tar blodprøve
    Selv om legen (assitentlege på sykehuset) ikke syns det var no' vits -.- så det var jo ikke verst
    Litt andre greier også som skal til Hormonlaboratoriet,
    oppdaterer etterhvert
    Sist endret av Kevlin; 21-10-10 kl 15:33
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn