Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Hybrid View
-
19-10-10, 13:07 #1
Ths?
Forsøkte i dag å få utskrift på resultater på blodprøver tatt mens jeg var innlagt på sykehus. Det viste seg å være vanskelig, så jeg må sende en skriftlig henvendelse. Hun damen forsnakket seg og sa at alle prøvene var fine bortsett fra ths(?) hun sa det var en hormonprøve. Er dette det samme som anti-tpo?
Så nå må jeg vente i spenning til byråkratiet går sin gang, og jeg får utskriften min om noen uker...;) (skjønner jo at de må sikre opplysninger altså, men kjedelig å vente)Sist endret av jolene; 19-10-10 kl 14:23
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
19-10-10, 14:10 #2
Sv: Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" ig
TSH er forkortelse for ThyreoideaStimulerendeHormon.
Dette hormonet virker kun på kjertlen - det regulrer kjertlens jod-tilgang, og dermed hvor mye kjertlen produserer.
Anti-TPO er antistoffer mot selve kjertlen og den ødelegges jo hvis man har dette.
Så er det vel sånn i tolkebildet at hvis ikke TSH kan tolkes normal, er dette fordi at andre hormoner heller ikke er det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-10-10, 14:22 #3
Sv: Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" ig
Takk forsvar Hansen. Ser jeg har skrevet feil i overrskriften for jeg begynner å skjønne hva tsh er, men hun sa THS og så ble jeg litt nysgjerrig på om det var det samme? Denne var altså over referanseområdet, men hun ville ikke svare mer når jeg spurte videre pga. taushetsplikt...
-
19-10-10, 14:37 #4
Åja - det kunne også vært meg som bytta bokstaver

Og kan det være slik at legen har gjort det ?
Kan ikke huske at jeg har sett THS ?
Men det er mange forkortelser, og nye kommer.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-10-10, 14:46 #5
-
19-10-10, 14:54 #6
Jeg skjønner ikke det med taushetsplikt. Handlet ikke prøven om deg? Da har du vel rett på informasjon?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-10-10, 15:00 #7
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker