Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    2

Standard Sv: Ønsker svar hva det kan være

ja det er OH-25 D3 og de skriver i blodprøven at den bør være 36-40 som bra mens min er 18 ng/ml
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Skal helst være over 100 den.
    http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1365847

Er bare å begynne å gomle Ivar
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Kære Ivar
    Vil bare lige nævne for dig, at jeg har en veninde, der havde mange symptomer, der ligner dine - de skyldtes mangel på dels d-vitamin, dels b12-vitamin. Med hensyn til det sidste skal man huske at tage alle slags b-vitamin og så evt. noget ekstra af den slags b-vitamin, man mangler, som fx altså b12.

Jeg selv har haft det rigtig dårligt med 'bare' at have mangel på d-vitamin. Det er helt afgørende for muskler og meget andet - bl.a. fordøjelsen - at der er nok af det i kroppen.
    Man kan vælge enten at spise piller eller få ekstra vitaminer som indsprøjtninger. Det sidste fylder så vidt jeg ved lageret noget hurtigere op. Det var det, jeg valgte - man bliver altså godt nok noget øm i låret efter de første par gange ... Men det virker !

Uanset hvilken form, man vælger, så skal man sørge for at vedligeholde resultatet med vitaminpiller.

Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 18-10-10 kl 22:33 Begrunnelse: præcisering vedr. indsprøjtninger

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

VIGTIG TILFØJELSE: Nogle mennesker har meget svært ved at optage b-12 gennem kosten og gennem vitaminpiller. Der må indsprøjtninger til. Min far er en af dem, der er dårlig til dette, og han får jævnligt indsprøjtninger. Det er uproblematisk, bortset fra, at det selvfølgelig er upraktisk. Men vitaminet løser mange meget større problemer ...

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Du kan også få kjøpt flytende B vitaminer på nettet http://www.iherb.com/ for eksempel. Jeg bruker det. det blir nok mye rimeligere enn sprøyter. Mange trenger å ligge høyere enn det mange leger synes er ok, nemlig lavest i referanseområdet for B-12, før de har det bra.

D3: på norske vitaminer står det en maksdose på 10 mg. Den er i utgangspunktet alt for lav. Les om D3 her http://www.vitamindcouncil.org/

Jeg tar 40 mg hver dag. Og jeg ligger over 100 på verdier. Det er ikke farlig å ta mye når du ligger lavt. Men det er lurt å sjekke med blodprøver av og til. Lav D3 kan påvirke mange ting!
    • Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    • Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Ønsker svar hva det kan være

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    VIGTIG TILFØJELSE: Nogle mennesker har meget svært ved at optage b-12 gennem kosten og gennem vitaminpiller. Der må indsprøjtninger til. Min far er en af dem, der er dårlig til dette, og han får jævnligt indsprøjtninger. Det er uproblematisk, bortset fra, at det selvfølgelig er upraktisk. Men vitaminet løser mange meget større problemer ...

Nielsigne
    Jeg har det slik. Det er fordi jeg mangler noe som heter intrinisic factor; dette ble oppdaget via blodprøve hos Aker.
    Jeg har flere ganger tatt B12-injeksjoner og ligger nå på et godt og høyt nivå.
    For de som har lavt stoffskifte er det en fordel å ligge endel høyere enn det som defineres som "normalområdet"
    (jeg vet ikke hvordan det forholder seg for de som har høyt stoffskifte).
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Pas på hvad du ønsker dig:-)
    Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 21-01-10, 22:58
  2. Overrasket over prøveresultater - ønsker råd
    Av Katarina i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 29-09-05, 10:26
  3. Vi ønsker oss barn nr. to