Enig med Blondie
Sitat Opprinnelig skrevet av =Blondie Vis post
7 infeksjoner er MYE på så kort tid.
Ja, nok for mange hvis årsagen skulle være bakteriel eller med virus... tror jeg.
Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Det er mange klare tegn på bakterieinfeksjon som feks gult/hvitt puss, men for å være helt sikker så må det taes prøve.
Det hvide/gule puss kan også være døde leukocyter (hvide blodlegemer?) der samles ved inflammationens "objekt". Det behøver hverken være bakterier eller virus (så vidt jeg husker).

Desuden, ved bakteriel øjenbetændelse (starter som regel kun i det ene øje) vil der være pus i det ene eller senere i begge øjne. Øjet bliver rødt, især under det nederste øjenlåg. Øjet klistrer sammen i forbindelse med søvn, og der kan komme skorpedannelse. Eventuelt svie. Se på billedet herunder...

Ved virusbetinget øjenbetændelse vil der være rødme, især nedadtil. Øjet/øjnene løber i vand. Eventuelt pusklatter. Sker ofte i forbindelse med en forkølelse, afhængigt af årsagen til øjenbetændelsen. Se på billedet herunder....

Allergibetinget øjenbetændelse kendetegnes mest ved alm. irritation, kløe, svie og brændende følelse i øjnene. I visse tilfælde er øjeæblet så "rødt" at man kalder tilstanden for "pink eyes". Se på billedet herunder...

Der findes også øjenbetændelse pga. lysoverfølsomhed. Denne ledsages ofte af smerter, lysoverfølsomhed, hovedpine, og øjet løber i vand. Øjet ser ud som det "allergiske".

Da øjnene "løber i vand" ved virus- eller lys-overfølsomhedsbetingede betændelser - er det nok ikke en af de to, der er i spil hos Ruth. Er øjnene ikke meget røde under det nederste øjenlåg... er det nok heller ikke bakteriel øjenbetændelse.

Er det allergisk eller andet-immun-forhold betinget øjentilstand - vil Restatis kunne hjælpe. Jeg har også læst om folk med Sjøgrens der er blevet hjulpet af Restatis (nej, jeg sælger det ikke ) Det bliver meget interessant at få en afklaring på, og jeg vil vente med krydsede fingre på besked om, hvad der sker. Øjenirritation, lige meget af hvilken grund er ufatteligt generende i hverdagen. Krydser fingre.