Viser søkeresultater 21 til 30 av 42
-
13-10-10, 22:16 #21
Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten
Jo, Jeanette - hun er ekspert. Ekspert der lever af sin "ekspertise", men for at kunne leve af den - skal så mange som muligt lokkes til at tro på, at de har brug for den. For at der skal være salg i hendes "ekspertise" må markedet bearbejdes. "Markedet" er alle os - kunderne.
Kunderne skal tro på at de har brug for Kari Jaquessons hjælp. Det er netop det hun sørger for, at de kommer til at have brug for: hun får spredt budskaber og slogans (helst de korte, forenklede og direkte = nemme at sive ind i folks sind) med det sigte, at skabe et behov. Det er disse behov hun lever af og gerne vil fortsætte med. Så længe hun vil tjene nemme penge i kraft af den synergi hendes hidtidige virke genererer - vil hun blive ved med at hjernevaske svage sjæle uden ryggrad til at ikke at kunne modstå hendes forenklinger, der i virkeligheden udgør basis for en benhård forretning. Hendes forretning.
Enhver diskussion - uanset for eller imod Kari Jaquesson - vil altid bidrage til at styrke hendes forretning. Derfor provokerer hun offentligt med jævne mellemrum og bliver ved med det. Der er mange penge at tjene på at provokere, og pengene kommer fra de mange sagesløse der derved køber sig til endnu flere nederlag end de i forvejen har måttet acceptere.
For Kari Jaquesson er det blot bussiness as usual.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-10-10, 22:23 #22
Joda Damen - vi er på bølgelengde.
Men enda er det sånn at den vanen du sier henger igjen fra tidligere tider egentlig ikke gjør det. Det er ikke så enkelt.
Det er nok kroppens eget kjemikaliesammensurium som har skylda, uansett hvilken forklaring du liker å legge på det.
Og noe har ansvaret for at det sammensuriumet er blitt som det er blitt.....
Og det er............
Vi kan ikke for det - vi styres av enkle kjemikalier som vi produserer selv.
Så er mennesket utstyrt med en vilje da, og en hjerne ?
Jo, men det er ikke for ingenting at hormonene fikk det navnet de fikk !
(latin - betyr "den som bestemmer")• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-10, 22:41 #23
Ah.. som et eksempel: Jeg hadde en periode hvor jeg likte lakris... (og jeg L I K E R IKKE lakris - har aldri likt lakris!!!)... og nå liker jeg det ikke igjen.
Joda - kanskje - hadde lakrislike-perioden vart lenge nok så kanskje jeg hadde vent meg til å spise en halv pose lakris på kvelden... og lært meg "å like det" - jeg skal ikke krangle på det. Men vi er alle sammensatt.
Og dessverre selger forenklinger mer enn ekspertise og mer vanskelige teorier.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
13-10-10, 22:48 #24
Ja vi er sammensatte. Men regner ikke med at kroppen min nå detter sammen som følge av at jeg ikke spiser sjokolade. Håper ihvertfall ikke det. For hvis jeg skulle gjøre som kroppen sa meg tidligere burde jeg hatt en kg om dagen, og man vil jo legge på seg av det eller? Dette blir jo litt på side av trådens tema, eller egentlig ikke
Orker ikke veie så mye lenger jeg, så nå kuttes alt som "muligens" fører til at man legger på seg.
Takker for meg i denne enveis diskusjonen.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
13-10-10, 23:13 #25
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
14-10-10, 12:20 #26
Aporopos sjokolade, mener å huske at den inneholder mye magnesium. Så trenger kroppen din magnesium, og vet fra før at den har fått magnesium fra sjokolade, kan det være en forklaring. At vi blir avhengig av sukker av sukker, akkurat som alkohol, kaffe, og farligere stoffer, vet vi jo fra erfaring....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-10-10, 14:09 #27
Hehe, da vet jeg at jeg kan bestille det i Danmark neste gang. Så er det et ordtak vi bruker i psykiatrien som sier: " På deg selv kjenner du ingen andre."

Jada, jeg er naiv som vanlig. Hehe..
Og samtidig sitter jeg med de samme spørsmålene rundt Kari samme hva slags "ekspert" hun er (ut i fra flere teorier)..
* Hvor mye selvinnsikt har hun? Og hva har hun egentlig lært? (flere ting jeg har i tankene her)
* Er hun litt dum eller?
(huff ja
, jeg klarte ikke dy meg. Sorry..)
Så der har dere meg...
-
14-10-10, 20:12 #28
Etter hva jeg har forstått skal det opprettes et fedme-studium på høyskole et eller annet sted. Så myndighetene forsøker tilsynelatende å ta fedmeproblemet alvorlig.
Det de også burde studere er tynne folk; de som er skikkelig tynne samme hva de spiser og gjør. Det må da være like interessant å finne ut hvorfor de er det ?
-
14-10-10, 21:47 #29
Jo, eller hva med å akseptere et mangfold ?
Er enig i at alle folkehelseproblemer bør behandles - også alt som fører til det.
Og det er jo ikke bare maten jeg mener da.....
Jeg så TV-debatten som nettopp er avsluttet, hvor det ble sagt mye tull i tillegg til den vanlige overhøflighet. Drevon etterlyste feks sykkelstier og gangveier og klaget over at forholdne ikke var lagt til rette for et med bevegelig samfunn.
Hadde han giddet å tenke så langt som til Danmark - som har hatt alle de sykkelstier og gangveier man kan ønske seg (les : vi kunne ønsket oss) i 100år - og undersøkt om overvektsproblemene var noe bedre der..................
Men det er bare om å gjøre å gjøre sin svada så lang som mulig for at andre ikke skal få taletid.
Totalt brotkastet tid å se denne debaten.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-10-10, 22:03 #30
Jeg tror ikke det er noe bedre å overforenkle motsatt vei - all fedme er nok ikke genetisk, og det er en kjennsgjerning at vi beveger oss mindre enn generasjonene før oss. Jeg tror det er en medvirkende årsak, det også, til en del helseproblemer.
Så uten å ta standpunkt til om at gang- og sykkelstier er det eneste saliggjørende, så tror jeg på at moderat bevegelse er bra for helsa generelt, at de fleste av oss kunne ha godt av å bevege oss noe mer og at ting som legger til rette for bevegelse generelt er gode ting.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker