Sitat Opprinnelig skrevet av Hild Adelen Vis post
Ja du traff blink når du nevnte Norvegia ost for det er vel nettopp slik ost jeg har spist veldig mye av i det siste.

Nå har jo jeg blitt allergisk mot veldig mye og da har det endt med at jeg har måttet spise veldig ensidig, samt så har det ført til at jeg har begynt og drikke melk, virkelig store mengder melk samt iskrem og yughurt og ja som nevnt en del ost også. Så her er det virkelig det det går i utene at det er mulig å gjøre så mye med det.

Burde jeg ta mye mer magnesium enn andre da?

Er det annet jeg da burde være obs på?

Burde jeg ta samme mengde magnesium hver dag eller bør jeg vurdere det etter hvor mye/hva jeg har spist, -for det varier veldig på mengde jeg spiser, noen dager er jeg ikke i form eller har veldig lite matlyst da jeg ikke liker maten jeg skal spise/drikke.
Hei..

For det første - hva er blitt allergisk mot veldig mye? Mulig du har skrevet om det andre steder på forumet - men da har jeg ikke lest det.
Det er så mye som kalles allergi, når man ikke går inn for å finne årsaken. Ikke mulig å gjøre noe med det? Å bare tåle melkeprodukter? I beste fall kan det kanskje kalles symptombehandling.
Hvordan arter det seg? Kløe, utslett eller? ER det bekreftet intoleranser eller allergier ved hjelp av blod/avføringsprøver?

Om du fortsetter som nå vil du jo bare utvikle ennå større ubalanser og bli i enda dårliger form - ikke bare forholdet melleom kalsium og magnesium som går åt skogen. Det er jo en masse ting kroppen din trenger du ikke får i deg på den dietten der. Hvem er det som har funnet på at du bare skal drikke melk/spise melkeprodukter?

H:-)