Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Vår alles Kari tråkker i salaten

http://www.tv2.no/gmn/kristian-fjell...e-3313155.html
    http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025416
    Lignende oppslag i VG 12.10 får meg til å gremmes - til å ville krype ned i et musehull. Ikke på grunn av hva jeg har sagt selv, men fordi Kari har vært en person - ikke så nær, men til å stole på.
    Så åpenbarer hun de mest grelle eksempler på uvitenhet i et fagfelt hun skulle vite MYE OM !!!!!!!!!!!!
    Og når hun har så lite peiling som hun åpenbarer, bør hun holde kjeft og tie om sine fordommer - selv om jeg vet at de springer ut av at hun selv "har klart det".
    Det nytter ikke skylde på dårlig journalistikk her Kari ! (selv om det jo er jo VG da.....)
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Og når hun har så lite peiling som hun åpenbarer, bør hun holde kjeft og tie om sine fordommer - selv om jeg vet at de springer ut av at hun selv "har klart det".

Ganske vist hedder det "På trimtur med Kari Jaquesson" i fem dage (hvis man har NOK 10.000 man ikke ved, hvad man skal bruge til), men billedet (i annoncen) afslører måske hendes underliggende "bulimiske" fiksering på mad, og (den omtalte artikel) - et krampagtigt forsøg på at lægge afstand mellem sig selv og alle de - Kari har selv "været" før (?).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten

Hehe - skikkelige vomtrim dette !
    Men jeg klarer den under de 10k......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Helt enig n'Finn!
    Det er godt hun blir motsagt av folk som har mer greie på dette enn henne: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025478

Jeg orker nesten ikke delta i slike debatter, jeg blir bare så sinna og lei meg av å få slikt slengt i trynet. Slikt tull som det Kari Jaquesson kom med, kommer som regel fra folk som aldri selv har veid et gram ekstra og ikke aner hvordan det virkelig er å være overvektig.

Ernæringsekspertisen må innrømme at de har tatt feil.
    Nøtter er sunt, men ingen ville vel noensinne anbefale en nøtteallergiker å spise nøtter? Det såkalte sunne kostholdet som ernæringsekspertisen har fremmet i alle år, har ikke vært like sunt for alle! Det er noe av grunnen til at vi sliter med overvekt nå. Et standard sunt kosthold inneholder for mye karbohydrater for en del mennesker. Innføringen av light-produkter har heller ikke vært bra. Disse inneholder jo mye mer karbohydrater enn originalen!

Dessuten har det i alle år vært en fettfobi i begge ender av skalaen. Fett er ikke så skadelig å spise som det har vært hevdet, man skal faktisk ha en del fett.

Jeg har nå lagt om til lavkarbokosthold, og nå går vekta sakte og sikkert ned! Men så spiser jeg også ting som før var forbudt. Bl.a. fett, skikkelig smør, fløte, seterrømme, ekte majones osv. Brød, ris, poteter, pasta, frukt, en del rotgrønnsaker og alle lettprodukter er nå fy-fy! Altså stikk i strid med ernæringsekspertisens råd om sunt kosthold!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Det som provoserer meg mest i denne artikkelen (foruten mangel på kunnskap, og allikevel være frekk nok til å uttale seg i det offentlige rom) er denne setningen:

"Hun ønsker ikke å bagatellisere overvektiges strev etter å bli normalvektige, og understreker at utspillet ikke er ment som kritikk til de overvektige.

- Overhodet ikke, absolutt ikke. Det bryr jo ikke meg hvordan de velger å være."

Det er altså ikke kritikk å si at overvektige "velger å være overvektig"??? Sorry, Kari, men da snakker ikke du og jeg samme språk...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hun provoserer ved sin nedlatende og tilsynelatende bedrevitenhet. Og det provoserer meg også at hun må tråkke på folk på den måten. Kan ikke folk holde de stygge tankene sine og kloakken for seg selv? Det sørgelige er at folk leser det hun sier, men ikke det fagfolk sier, som er det stikk motsatte av det hun hevder. nei, når folk åpner kloakken i det offentlige rom, blir det ubehagelig. det hun ikke ser, er at hun lukker opp alle fordommer og antipatier på vid vegg. kari, vi leser deg som en åpen bok. Og det inngir ikke tillit
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs down Sv: Vår alles Kari tråkker i salaten

Hun var jo på en liten "diskusjonsrunde" hos Ingvild Bryn på nrk -
    Elin Ørjasæter og en lege (?) var der samtidig.
    Kari sa da til sitt forsvar at hun selv hadde veid 90 kg - men:
    for det 1ste så mener jeg å huske at det var når hun gikk gravid
    og for det 2ndre så har ikke alle samme genpakke som henne.

Hun sveipet innom at "noen" har feil på stoffskifte - og da var det en årsak til at man la på seg,
    men det var ikke snakk om så mange

Vell - hva er "noen"/"mange"
    Det er jo flere av oss enn man tror - dette har vi skrivd og lest mye om her inne.
    Jeg har selv gått i årevis uten å vite hva som var feil med meg, og anser meg selv som heldig tross alt;
    for jeg fant til slutt av hva det var selv,
    dvs: ikke legen
    og heller ikke psykologen (som legen sendte meg til)
    og heller ikke noen besserwissere a'la Kari Jaquesson!!!!!!!!!!!!!

Binyrebarkinsufficiens er noe jeg (og de fleste andre hypotyreote) har i tillegg;
    for å være sikker på at binyrene skal kræsje helt: FØLG DA ENDELIG KARIS RÅD.

En beskrivelse fra Barnes er at det er en epidimi og en sykdom som overses (unsuspected).
    Tillegg (utdrag):
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Behandling af hypothyreose

.. Efter hans mange års praksis, måtte Barnes konkludere, at
    næsten alle hans hypothyreose-patienterne havde samtidig binyrebarkinsufficiens.
    Efter denne opdagelse, påbegyndte han, rutinemæssigt at tilføre patienterne en ledsagende fysiologiske dosis af adrenal steroid,
    sammen med skjoldbruskkirtel-ekstrakt.
    Særlig hos patienterne med mere alvorlige binyrenyreinsufficiens har Barnes fundet en obligatorisk lavt systolisk blodtryk (under 100).

Hjertesygdom

Barnes har også bidraget væsentligt til forskningen i årsager til hjertesygdomme.
    I løbet af sit liv tilbragte han mange somre i Graz, Østrig, hvor han omhyggeligt studerede de mange, obduktionsrapporter,
    arkiverede på byens hospital.
    Byen Graz`s optegnelser af obduktioner anses generelt for at være de ældste og mest komplette i verden,
    hvilket var et følge af kejserinde Maria Theresias bekendtgørelse udstedt for over 200 år siden,
    hvor hospitalerne i byen Graz fik pålagt pligten til, obligatorisk at udføre obduktioner på alle afdøde uanset dødsårsag.

Hans studier af over 70.000 af disse obduktionsrapporter spænder over krigens år 1939-1945,
    førte Barnes mod opdagelsen af, at åreforkalkning - den underliggende årsag til hjertesygdomme og hjerteanfald -
    som er ellers udbredt opfattelse - ikke var forårsaget af kost og kolesterol, men af hypothyreose.

Barnes`obduktions-forskning viste imidlertid, at i krigen år, hvor antallet af dødsfald på grund af hjerteanfald var faldet,
    skete det ikke pga. knaphed på fedtrige fødevarer, men pga. et stort tal af hovedsageligt tuberkulose-dødsfald.
    Hvad studier af obduktionsrapporter dog viste var, at havde disse mange tuberkulose-dødsfald ikke indtruffet,
    ville det samme store flertal af patenter være døde af et hjertetilfælde kort efter, hvis infektionen ikke havde dræbt dem først,
    og endvidere, at stort set alle disse patienterne var hypothyroide.

Hypoglykæmi

Barnes konstaterede, at 95% af hans patienter, der lider af hypoglykæmi,
    blev normaliseret efter en korrekt gennemført thyreoidea behandling.
    Barnes konkluderede, at
    hypothyreosen svækker leverens evne til at konvertere glykogen til glukose når det er påkrævet,
    hvilket resulterer i faldet af blodsukker.

Ved at genoprette metabolismen i leveren med effektiv behandling med skjoldbruskkirtel-ekstrakt,
    blev leveren derefter i stand til korrekt normalisere blodsukkerniveauet.

Arven efter dr. Broda Otto Barnes
    I sine sidste år, etablerede dr. Barnes en non-profit fond, der skulle sikre at hans forskning kunne fortsætte:
    Broda O. Barnes Resarch MD, Research Foundation, Inc.

Bøger:

Barnes, Broda Otto (1976) Hypothyroidism: The Unsuspected Illness
    Barnes, Broda Otto (1989). Hope for Hypoglycemia: It's not your mind, it's your liver
    Barnes, Broda Otto; Charlotte W. Barnes (1976). Solved: The Riddle of Heart Attacks
    Barnes, Broda Otto; Charlotte W. Barnes (1972). Heart Attack Rareness in Thyroid-treated Patients

Aktuelle bøger, som støtter dr. Barnes filosofi om diagnosticering og behandling af hypothyreose:

Starr, Mark (2005). Hypothyroidism Type 2, the Epidemic
    Langer, Stephan (2006). Solved: The Riddle of Illness
    Brownstein, David (2002). Overcoming Thyroid Disorders
    Durrant-Peatfield, Barry (2006). Your Thyroid and How to Keep It Healthy

Læger, der løfter arven efter dr. Broda Otto barnes:

Dr. Jeffery Dach, M.D.
    Dr. Mark Starr, M.D.
    Dr. David Brownstein, M.D.
    Dr. Michael Schachter, M.D.
    Dr. Stephen E. Langer, M.D.
    Dr. Theresa Hertoghe, M.D.
    Dr. Thierry Hertoghe, M.D.
    Dr. Jacques Hertoghe, M.D. (late)

Comedy of errors, Broda O Barnes (Vigdis)
    Hypothyroidism: The Unsuspected Illness 
by Broda O. Barnes, M.D., Ph.D. (Vigdis)
    "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" av Mark Starr, M.D. (ThomasWH)
    Barnet og lavt stoffskife fra Broda o Barnes (Vigdis)

Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
    Sköldkörteln och dess sjukdomar
    [LIST]
    ..
    Ungefär 100.000 människor i Sverige lever idag med en defekt sköldkörtel.
    I USA uppgår antalet till ca 10 miljoner människor och en uppskattning för
    hela världen ger en siffra på ca 200 miljoner människor.
    Sköldkörtelsjukdomarna kan därför räknas till vad man brukar kalla "folksjukdomar".

..
    Noen som vet når Kari-kari ble slik en medisinsk ekspert

psssst: så må vi jo ikke glemme at Kari selger "Fitness" og utgir bøker; hun også skal jo ha noe å leve av.... URK!!!
    Sist endret av Kevlin; 13-10-10 kl 10:09 Begrunnelse: Lagt inn links
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Har alltid synes Kari J. har vært noe anmasende. Har en mistanke om at hun har et anstrengt forhold til seg selv og sin egen kropp, med mye selvforakt inkludert.

Husker jeg leste et intervju med henne der det stod at hun alltid hadde meg seg sin hjemmelagde grønnsaksblanding som snacks når hun skulle på kino.... Om hun skulle være så slepphendt å spise en sjokolade er jeg sikker på hun vil straffe seg hardt i lang tid etterpå! Ikke et spesielt godt forbilde med andre ord, hun tipper over etter min mening.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Huff ja - hun virker sånn på meg også.
    Kan hende hun har vært moderat overvektig og at hennes fungerende stoffskifte, sammen med asketisk tenkning og mosjon har brakt henne ned i vekt.
    Men alvorlig talt, men kan ikke anta at alle andre er som en selv.

Takk og lov for at vi er forskjellige - hva skulle vi snakke om hvis vi var like ?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Har alltid synes Kari J. har vært noe anmasende. Har en mistanke om at hun har et anstrengt forhold til seg selv og sin egen kropp, med mye selvforakt inkludert.

Husker jeg leste et intervju med henne der det stod at hun alltid hadde meg seg sin hjemmelagde grønnsaksblanding som snacks når hun skulle på kino.... Om hun skulle være så slepphendt å spise en sjokolade er jeg sikker på hun vil straffe seg hardt i lang tid etterpå! Ikke et spesielt godt forbilde med andre ord, hun tipper over etter min mening.
    Sin hjemmelagde grønnsaksblanding som snacks ja... Høres helt rigid ut spør du meg.. Enig med deg.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Side 1 av 5 12345 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn