Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
Tråd: Lavt stoffskifte?
Threaded View
-
12-10-10, 22:38 #7
Sv: Ny ... og ser ikke veien videre ...
Jo - velkommen IMAK.
Jeg vet jo om flere innen den psykiske sektor som har funnet at stoffskiftet ligger til grunn for henvisningen.
Altså flinkere på somatikk enn ..................
Men det er meget vanskelig å få tilhør for at det av og til er den veien som er den korrekte.
Jeg ble jo henvist av legen fordi min psyke forverret seg selv om jeg jo ble behandlet og blodprøvene var blitt bedre. Det tok nesten to år - så "frikjente" psykologen meg for endogene og skjulte depresjoner, uten at legen min godtok det !
Alt bedret seg når jeg skiftet ut Levaxinen til fordel for Armour Thyroid.
Samme blodverdier - nå med naturlige hormoner.
Legene har så lett for å bedømme blodprøver isteden for mennesker.....
Så vil jeg slå et sår i "gleden din".
Du har antistoffer mot kjertlen, og den vil bli helt uproduktiv og et offer for atrofien - og du vil måtte distribuere din kropps stoffskiftehormoner. Du vil måtte overta kjertlens oppgave.
Men med andre hormoner - og uten et selvregulerende system.
Og det er ikke så lett !
Dagens behandling går ikke ut på å etterligne alle kjertelens oppgaver og funksjoner, men å erstatte alle med ett eneste hormon - (attpåtil) et syntetisk produseret T4.
Man må nok si at det fungerer for mange - men hvis det ikke fungerer, så får du stopre problemer med et helsevesen du i utgangspunktet stoler fullt og fast på.
Men om den tia skulle komme......
Lykke til da IMAK !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker