Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
Tråd: Lavt stoffskifte?
Hybrid View
-
12-10-10, 20:37 #1
Sv: Lavt stoffskifte?
Hej IMAK

Der findes to analyser for T4 - Total T4 (TT4) og Frit T4 (FT4). Den første er nærmest ubrugelig i vores situation, men reference du oplyser: (12-22) er for Frit T4, så dit FT4 ligger på 12. Det er ikke meget.
Med TSH-tallet på 3,7 vil din læge nok oplyse dig om, at du har Subklinisk Hypothyreose som ikke er behandlingskrævende. Eller, som Akas skriver - får du et "vente-og-se"-svar fra lægen. Det kan være at lægen kan vente, men du kan ikke vente, og da slet ikke efter flere år med symptomer. Hold fast, stå på og giv dig ikke! Ellers holder det aldrig op.
Men selv en "prøvebehandling" er ikke rette løsning på længere sigt, idet den "børnedosering" folk får hos lægerne, påvirker nærmest kun TSH (som falder), uden at det nytter stort hormonalt. Den bedste startdose (efter hvad man læser af patientberetninger udenlands) er 100 mcg Levaxin, men her ser vi mange der bliver spist af med så lidt som 25 mcg eller (sjældnere) 50 mcg. De rapporterer alle, at deres TSH falder, lægerne bliver glade og de selv, de syge, de fortsætter med at være syge og med de fleste symptomer.
Det bliver interessant at se, hvad du kommer ud for. Og jo, som Akas skriver: "Lykke til. Og skriv gjerne om hvordan du har det og hvordan det går." Det kan du sagtens gøre i denne, din første tråd. Men du kan også skrive lidt om dig selv, din symptom-historie og hvad fik dig til at opgive at være medgørlig - i forummet Presentasjoner.
Hver gang du bliver forvirret over forskellen mellem hvad lægen siger, og hvad din krop siger - kan du komme forbi her og spørge. Du kan også finde vældig mange nyttige informationer/svar ved at søge på forummet (avansert søk). Her findes næsten alt, hvad enhver med hypothyreose har brug for at vide.
Velkommen og rigtig god bedring, IMAK
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46



Svar med sitat
Bokmerker