Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
10-10-10, 11:37 #1
Sv: Lavt stoffskifte og fjerning av livmor
Hei,
Jeg tror det vil være en fordel å fjerne livmora med slike plager. Jeg vurderer det selv. Jeg fjernet livmorslimhinnen, men det hjalp ikke stort. Så nå er nok det neste for meg å fjerne den. Når en har lavt stoffskifte så har en ofte større blødninger. Har et par venninnner som har fjernet livmora og de er veldige glade for at det er gjort.
Lykke til!
Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
10-10-10, 16:54 #2
Takker for svar fra dere her inne

Nå føler jeg meg tryggere på å gjennomføre det. Kommer jo aldri til å få flere barn uansett - så hvorfor skal jeg slite med hele mensgreia til 50-60åra...?
Jeg for min del kommer til å føle at det blir en befrielse å slippe dette
samt kan slutte med p-pillen (diane) som også kan være et problem ang stoffskiftet mitt..? For tiden har jeg mer enn nok med meg selv med all muskel/leddverk og at kroppen min ikke funker som det skal Vært sykemeldt i ett år og vel så det.. Skal skrive litt om stoffskiftet mitt senere. Ha det fint så lenge 
-
10-10-10, 17:10 #3
Østrogenbaserte p-piller er det en del som mistenker for å påvirke stoffskiftet negativt, ja. Og det er jo de vanligste. Den du har er jo en av de kraftigeste på markedet også.
Selv bruker jeg cerazette. Den er en minipille (men med 12 timers slingringsmonn) uten østrogen. Jeg vet ikke hvor bra den er mhp stoffskiftet, har ikke funnet noe om p-piller som ikke inneholder østrogen i så måte. Cerazette er det ganske vanlig å miste mensen på (1 av fem) eller få reduserte blødninger. Jeg skal ikke si noe fra eller til om fjerning av livmor, (den ene personen jeg kjenner som har gjort det var fornøyd, men hun hadde i utgangspunktet høyt stoffskifte) jeg bare nevner det i tilfelle du fremdeles tenker på alternativer.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-10-10, 23:26 #4
Har prøvd flere varianter av p-piller opp igjennom årene bl.a Cerazette; den tålte jeg ikke, fikk en intens kløe/utslett i hodebunn og nakke og mellom skuldre som lignet byller/kviser, pluss at blødningene ikke var til å stole på.
Har også prøvd primolut som jeg skulle ta bruke som en vanlig p-pille men funket heller ikke for meg. Og to til som jeg ikke helt husker navnet på..
De eneste som har funket er Diane og Marvelon - ingen blødninger/PMS når jeg gikk konstant på dem. Men måtte ha noen avbrekk noen ganger og da var det ille mens det stod på
Så nå er det bare å se fram til å få livmora fjernet i nærmeste fremtid
og kutte ut disse p-pillene, da jeg kan være i risikosonen for å få blodpropp etter de 40 bl.a røyk
Natta til dere
Lignende tråder
-
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Praktiske spørsmål ved overgang til Thyroid
Av Delisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 21Siste melding: 29-04-10, 12:37 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
seponering av Armour for overgang til Levaxin
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 30-03-05, 14:04

Svar med sitat

Bokmerker