Side 3 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 88
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg hadde det akkurat som deg, bortsett fra at jeg hadde en liten baby og passe på pluss to større. Tilslutt gikk det ikke lenger, og de nye prøvene viste da TSH 83! Hadde fått en betennelse i kjertelen, og hadde gått på alt for lite medisin i ca 1/2 år. Nå etter ca 3/4 til begynner jeg å bli meg selv igjen - har tredobblet medisin. Har du tatt prøver i det siste, hvis ikke gjør det!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei alle sammen!
    Takk for mange gode tilbakemeldinger. Dagen i dag har vært ganske lik i går. Nå som klokka begynner å bli 22:30 begynner jeg å føle meg som meg selv igjen, men selv nå kjenner jeg at hele muskelaturen føles "brukt". Jeg har ikke gjort stort annet enn å spise og sove i dag heller.

Når det gjelder prøvene min så var de siste jeg tok rett før påske de beste jeg har hatt hittil.

TSH: 1,2 (0,4 - 3,5)
    T3: 4,5 (3-6)
    T4: 12 (7-16)

Ser ut som om jeg blir hjemme fra jobben over påske. Uansett så må jeg snakke med legen om det hele. Tenker mye på blodsukker og kortisol. Det som er så rart er at det kommer ca 40 min. etter mat.

Håper dere alle har en fin påske!
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg hadde det sånn før, da jeg ikke visste at jeg hadde lavt stoffskifte. Jeg lå omtrent og sov i en uke, orket ikke gå på jobben eller noe, men jeg trodde det var en virus. Nå har jeg TSH på 0,7 (siden februar) men er fremdeles så trøtt i perioder på dagen at jeg bare sitter og gjesper (ganske pinlig i møter på jobben) så jeg lurer på om jeg kanskje skulle sykemelde meg i noen % hvis det lar seg gjøre......til det går over (forhåpentligvis om ikke så lenge) Eller er man kanskje ikke syk nok?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Er det noe jeg har angret på så er det at jeg ikke har vært sykemeldt lengre de gangene jeg har følt at jeg har trengt det.

Imidlertid har jeg følt meg presset at legen til å begynne på jobb igjen lenge før jeg selv ønsket, og jeg syns at legene ikke er så flinke til å spørre om man trenger sykemelding heller....Det hadde vært lettere da enn å måtte spørre selv syns jeg. Letter når legen syns man trengere det enn når man m å si det selv.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Nordens Paris
    Meldinger
    14

Standard

Tusen takk for alle tilbakemeldinger, det er så godt at dere bryr dere og høre hvordan andre opplever dette.

Mine blodprøver det vil si THS var på 1,36 og FT4 på 16. Siste Anti-TPO var på 4,88.

Jeg synes at denne kraftløsheten er det som plager meg mest.

Noen dager har jeg dette hele dagen og den kan vare flere dager i strekk.

Har det også slik noen ganger at når kraftløsheta tar meg at jeg ikke klarer å være oppegående, må legge meg ned,men det avtar etterhvert som jeg får hvilt meg. Kan kjenne at jeg blir sterkere bare jeg får nok hvile.

Andre ganger kan jeg ha deler av dagen, gjerne en uke eller mer.

Har også opplevd å få denne kraftløsheten etter at jeg har spist, har ikke tatt klokken etter måltidet, men tror nok at det kan være så ca 30 min til 1 time etterpå. Dette kan være starten på en kraftløs periode eller den kan bare vare noen timer.

Jeg blir ikke helt klok på dette.

Kan ha vært "frisk" i en hel uke og får helt tilbakslag når elendigheta starter på nytt igjen.

Jeg savner jobben, men når jeg nevner for legen at jeg vil begynne i aktiv sykemelding så blir jeg frarådet det.

Jeg har ikke hatt kreft eller andre alvorlige fysiske sykdommer så det er ikke det som er åsaken til dette.

Har ikke tatt cøliakiprøver, eller noen av de andre prøvene som nevnes.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre for å få bukt med dette, det er så frustrerende å ikke få hjelp, blir så lei av å ikke fungere.

Jeg vet at det er en homeopat som holder til i Sandvik, Bærum, men jeg huske ikke navnet hans, har tenkt meg til han bare jeg får tid på meg fordi jeg har hørt at han er dyktig. Kanskje noen av dere vet hva han heter.

Takk mine nye venner

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Helhetsterapeut kan også anbefales.
    Jeg fikk merkbar bedring etter en tur til Jorunn Melland på Vormsund. Hun sjekker for diverse ting, og om man ikke tåler matvarer også.
    For 500 får man samtidig en behandling, kraniosakral var det hun gjorde på meg men det kan være annet dere trenger.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard Akkurat som om jeg går i koma...

Hei allle sammen,

Hadde en episode i går, som jeg har lyst til å skrive om her inne. Tenkte at kanskje noen har det samme eller vet hva det kan være...

De siste dagene har jeg følt meg ganske ovenpå, så jeg betemte meg for å prøve å kjøre den timen det tar og besøke venninnen min. Turen gikk greit og når jeg kom frem foreslo hun at vi skulle gå oss en tur. Vi gikk 3 km, stoppet tok en lang og god pause mens vis spiste mat. Vi ruslet tilbake etter 1 time og med en gang vi var tilbake hos henne kunne jeg kjenne den forfordelige trettheten sige innover meg og jeg måtte forte meg hjem.

Da jeg kom hjem verket jeg i legger, lår og armer. Jeg klarte nesten ikke å snakke. Jeg er nesten i koma. Jeg klarte å si fra til mannen min at han skulle vekke meg om 3 kvarter. Når han prøvde var det så godt som umulig for han å få meg opp. Jeg endte jo med å sove i 3 timer før jeg klarte å dra meg selv opp igjen.

Da jeg våknet følte jeg meg helt forferdelig, som om en lastebil hadde kjørt over meg... eller som om jeg hadde løpt maraton. Hvertfall, så la jeg meg igjen bare en time senere og har sovet godt hele natten og frem til kl. 7 i dag. Følger meg ikke bra nå heller. Verker og kjenner fortsatt at jeg er litt trett.

Er det noen andre som har opplved noe lignende? Har hatt disse episodene flere ganger og de er ganske skremmende. Akkurat som jeg går i koma nesten. Orker ingenting.

Shantina
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg ble dårlig i fire måneder etter en slik skogstur for tre år siden (ble med noen i familien som syntes det ville være veldig sunt for meg å bli med i skogen)
    Kretene mine strakk nok ikke til.
    Jeg fikk ikke noe akut slik do beskriver med følte meg flere måneder i koma.
    Så etter noen uker begynte g å reagere på gluten og melk. Først året etter, etter syv måneder på glutenfri (etter negativ biopsi og blodprøver) , så begynte jeg å føle at trettheten slapp taket.

(de på forumene skriver noen ganger at cliaki og andre ting blir utløst av noe stress, altså når kroppen ikke lenger kan hamle opp med å reparere seg selv)

Det var vel for mye for deg antar jeg. Til vanlig klarer kroppen din å holde tritt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg hadde det slik etter en helgetur til en storby for noen år siden, med masse shopping og traving gatelangs. Plutselig midt i shoppingen ble jeg helt utmattet som om alle kreftene i kroppen var borte. Dette varte til jeg kom hjem, og da lå jeg og sov i en uke i strekk, klarte ikke å stå opp for å gå på jobben eller noe. Jeg syntes det var veldig pussig, og trodde det var en virus for jeg visste ikke da at jeg hadde lavt stoffskifte. Jeg målte stoffskifte hos legen noen uker etterpå og da var TSH på 4,8 så han syns det var litt høyt og målte med noen ukers mellomrom men da var det blitt litt lavere igjen. Men hadde jeg visst det jeg visste i dag ville jeg forlangt å bli satt på medisiner for å slippe disse årene med dårligere og dårligere form som jeg ikke visste hva skyldes.
    Så jeg tenker at når du blir så utmatta og sliten som det du blir så har du ikke riktig dose medisiner i kroppen, for da hadde du selvfølgelig ikke blitt så sliten! Du burde kanskje gå og måle!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg opplever slike episoder jevnt og trutt. Ikke særlig kjekt akkurat!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 3 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 27
    Siste melding: 07-10-10, 21:15
  2. Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
    Av Maxern i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 16-11-08, 14:33
  3. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53
  4. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53
  5. Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
    Av Alani i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 51
    Siste melding: 18-05-05, 19:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg