Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Threaded View
-
31-01-07, 13:10 #1
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå
Hei,
Jeg har lenge lest på forumet uten å poste noe selv. Jeg har har mange symptomer på lavt stoff skifte lenge nå, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Problemer har jeg i grunnen hatt i noen år nå, men i sommer ble jeg skikkelig dårlig. Jeg fikk nettopp beskjed av legen min at jeg nå har en lett forhøyet TSH: 4 (0,7 - 3,5), mens T4 er: 9 (7 - 16) og T3 er: 4 (2 - 6). Siden jeg har hatt mange symptomer så lenge så har hun valgt å medisinere meg. Noe jeg synes er vel og bra, men jeg er selvfølgelig redd for at stoffskiftet mitt er bare et resultat av at noe annet er galt med kroppen min.
Som sagt så har jeg hatt noen av symtpomene på lavt stoffskifte i noen år(tørr/kløende hud, mister hår, vektøkning, milde leddsmerter, lett depresjon) mens andre har kommet til etterhvert (tretthet, kalde hender og føtter, klør i hodebunn, forstørret tunge, vondt i halsen når jeg puster inn, noe hevelse i halsen).
I tillegg fikk jeg symtptomer i sommer som ingen vet hva er. Jeg har endret avføringsmønster. Jeg ble innlagt i sommer med diare (17 doturer om dagen). Hadde colonscopy som viste sår i hele tarmen, men patalogen kan verken si at jeg har ulcerøs kolitt eller crohn's sykdom som er vanlige diagnoser ved slike funn. Heldigvis så har jeg ikke store plager med tarmen nå. Jeg har fast avføring, selv om den er "løsere" enn normalt og jeg er på toalettet 3-4 ganger om dagen på det verste. (Beklager om det blir litt grafisk)
Utenom dette så har jeg smerter ved høyre ribben. Smerten sitter akkurat der hvor ribbenet buer. I tillegg har jeg vondt i ryggen akkurat på motsatt siden av ribbensmerten jeg nettopp forklarte. Jeg har også smerter på samme siden av ribbena bare nederst (i midjen).
Ellers så har jeg også flere symptomer (huff) som tørre øyne og noen ganger munn. Lekkasje fra brystene - vært til gynokolog og mammografi. I tillegg til endret søvnmønster. Noen ganger sover jeg som et barn om natta, mens andre netter sovner jeg og våkner etter 4 timer uansett. Jeg har også stort behov for søvn på dagtid, spesielt merkbart er dette etter jeg står opp om morgenen. Jeg MÃ… legge meg nøyaktig 3-4 timer etter at jeg stod opp, uavhengig av når det var.
Jeg har hatt ultralyd av lever og galle som var normal. Ellers så er alle blodprøver fine untatt de hvite blodlegemene 10.8 (4 - 8,8) med overvekt av lymfocytter og neutrofiler og nå TSH. Venter nå på ultralyd av halsen og CT av magen som jeg skal ha den 9. februar. Er også under utredning for Sjøgrens syndrom. Har fått påvist tørrhet i øynene og skal ha leppebiopsi for å se om jeg har økt tørrhet i munnen.
Beklager det lange innlegget, og håper at jeg (etterhvert) kan være til like stor nytte som dere har vært for meg.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat
Bokmerker