Hei Rosin!

Så bra at du gir litt lyd. Jeg har faktisk tenkt på hvordan det går med deg. Du var jo ikke helt i slag sist du skrev, så det er godt å høre at du lever og ånder, og at ting har gått fremover!

Jeg går også på 20 mg Cortef. Gikk på kombinasjonsdosen til Balder fra mai til sept, men nå går jeg kun på Erfa og har økt dosen ganske kraftig (3,5 grain). Vær obs på at Balder kan underdosere deg. Du har alt for lav ft4! Jeg går ut fra at den lave ft4 er skyld i en del av symptomene dine.

Til orientering bare: jeg gikk alt for lenge på kombinasjonsdosen fra Balder. Ft4 var 16 da jeg startet på 90 mg Erfa/ 50 mg Levaxin i mai måned, og i løpet av sommeren falt den ned til 8 på samme dose. Da var jeg veldig veldig sliten. Faktisk sa Balder til tross for den lave ft4 at jeg skulle senke dosen (pga lav tsh). Det gjorde jeg selvfølgelig ikke- jeg økte den, og byttet ut Levaxin med Erfa, og har fått det bedre. Legen min er grei og "velsinger" dette men den offisielle anbefalingen var altså at jeg skulle senke dosen. Så vær obs på denne policyen, og husk å tenk selv, og følg med på ft4. "Damen" her på forumet fikk forresten også samme anbefaling, men gikk mot den og økte dosen, og opplevde betydelig formstigning med tiden.

Ang økning; jeg er ingen ekspert her, men regner med det er ok å øke med 30 hver 4. uke. Om du er veldig lavt dosert, som du er, kan du øke med 30 mg hver 2.-3. uke.

Grattis med kjæreste forresten, det er jo stas:-)