Sitat Opprinnelig skrevet av Aina Vis post
Hei jolene:-)

Oida! Jeg var også hos Gunnar Aasen.
Som jeg skreiv så snakket han om ME hos meg, men forandret tydeligvis mening om dette da han fant antistoffene.
Så merkelig at han satte diagnosen på deg da, selv om du også hadde forhøyet anti-tpo...
Hvor lenge siden er dette?

Og har du tatt prøver ang gluten som viser at du er intolerant el prøvd deg frem selv?

Har du tips om nettsider med oppskrifter som du bruker?
Blir jo litt tom for ideer iblandt!

Klem tilbake fra meg:-)
Jeg lever i en tåke så jeg roter så fælt med hvor når ting har skjedd, men jeg tror det var ca halvannet år siden. Han sa ingenting til meg om at prøvene mine var utenfor referanseområdet, så kanskje han ikke har sett det? Jeg så det ikke før jeg for litt siden bestilte utskrift av alle blodprøvene mine sidne jeg ble dårliger igjen. Har som du kanskje skjønner ikke all verdens tiltro til leger lengre.

Blodprøven min på cøliaki slo ikke ut, men så hadde jeg begynt å spise glutenfritt på egenhånd siden magen ble bedre av det. Eneste måten å finne ut om det er cøliaki er å spise gluten i en periode men det går ikke siden jeg nå reagerer veldig på det.

Jeg synes også det er vanskelig å finne oppskrifter, jeg har laget en blogg hvor jeg blogger om noe, men vet ikke om det er lov å legge ut det her.
Egentlig så er det bare å bruke vanlige oppskrifter og bytte ut med ingredienser du tåler. Vær obs! på hvetestivelse.