Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
-
05-10-10, 14:41 #11
Sv: Ny og frustrert:-)
Takk Blondie
Åja, det med spyttprøver har jeg jo lest et sted!
Må prøves det også da!
Kan jeg bare snakke med legen min om dette el ordne det selv?
Og ja, har tatt mye prøver og sånn, så håper å nærme meg målet snart nå
På tide at ting ordner seg.
Klem fra Aina
Zombie i snart 20 år... Lavt stoffskifte, binyretretthet?
-
05-10-10, 14:49 #12
Du kan snakke med legen din om dette. Det er kun leger som har lov å rekvirere prøver på norske sykehus. Husk å be om 4 prøver (ikke 2). Jeg klarte å overtale legen min til å gi meg behandling for binyrene, men ikke alle er så heldig med sin lege. Noen velger å behandle seg selv, men hvis du går inn i det, anbefaler jeg på det sterkeste å lese deg grundig opp på temaet, for å drive selvbehandling er ingen lek. Masse nyttig info på dette forumet. Bruk søk funksjonen. Lykke til.
-
05-10-10, 17:17 #13
Jeg lever i en tåke så jeg roter så fælt med hvor når ting har skjedd, men jeg tror det var ca halvannet år siden. Han sa ingenting til meg om at prøvene mine var utenfor referanseområdet, så kanskje han ikke har sett det? Jeg så det ikke før jeg for litt siden bestilte utskrift av alle blodprøvene mine sidne jeg ble dårliger igjen. Har som du kanskje skjønner ikke all verdens tiltro til leger lengre.

Blodprøven min på cøliaki slo ikke ut, men så hadde jeg begynt å spise glutenfritt på egenhånd siden magen ble bedre av det. Eneste måten å finne ut om det er cøliaki er å spise gluten i en periode men det går ikke siden jeg nå reagerer veldig på det.
Jeg synes også det er vanskelig å finne oppskrifter, jeg har laget en blogg hvor jeg blogger om noe, men vet ikke om det er lov å legge ut det her.
Egentlig så er det bare å bruke vanlige oppskrifter og bytte ut med ingredienser du tåler. Vær obs! på hvetestivelse.Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
05-10-10, 19:18 #14
Det høres jo veldig ut som om det er en kombi mellom binyretretthet og hypothyreose dette..
Og hvis du skulle ha binyretretthet, er jo ikke dette akkurat gunstig hvis du enda sliter med bulimi. Sukkerhungeren og sultfølelsen som binyretretthet kan lage, kan trigge evt. overspisingstendenser og tanker på mat. For min del fikk jeg mye bukt med disse symtomene på binyretretthet ved å spise mye proteiner og fett og lite sukker. På den måten blir blodsukkeret ditt mere stabilt, og du vil antakelig få mindre trang til å overspise. Dette er veldig viktig
, og jeg har veldig tro på at bulimikere burde ha et kosthold med mye proteiner/aminosyrer og fett..
Så jeg tror du vil vinne veldig mye på å få bukt med evt. hypothyreose og binyretretthet ift. alt det du sliter med.
Så stå på!!
-
05-10-10, 20:52 #15
Da skal jeg snakke med legen min om spyttprøver neste gang.
Jolene:
Ja, det var rart legen ikke fikk med seg det, hvis du veit at tpo var høy den gangen.
Ang blogg adr di, så kan du kanskje sende den til meg på personlig mld?
Veit ikke helt enda hvordan dette fungerer jeg

Jeanette 78:
Jeg er heldigvis ferdig med bulimien.
Men jeg synes det er fryktelig vanskelig det med maten.
Ingenting smaker liksom, vanskelig å finne på noe, og en del jeg ikke tåler.
Så føler meg skikkelig sær og vanskelig noen ganger
Merker at det metter lenge og gjør kropp og hodet bra når jeg spiser langsomme karbohydrater, protein og sunt fett. Må bli flinkere til dette!
Har vært inne på mange lavkarbosider, prøvde det selv noen uker for noen år siden. Men da ble det for mye rødt kjøtt, bacon, fløte osv. Alt for mye metta fett for min del.
Må finne noe midt imellom.
Nå får jeg lese litt om binyretretthet!
God kveld
-
05-10-10, 21:12 #16
-
06-10-10, 05:43 #17
[QUOTE=Aina;98215]
Jolene:
Ja, det var rart legen ikke fikk med seg det, hvis du veit at tpo var høy den gangen.
Ang blogg adr di, så kan du kanskje sende den til meg på personlig mld?
Veit ikke helt enda hvordan dette fungerer jeg

QUOTE]
Her er bloggen min: http://utenmelkoggluten.blogspot.com/
Det er ikke så veldig mye der enda men det er en start, så velkommen.
Det var aasen som tok disse blodprøvene av meg så han burde jo være klar over det. Dvitaminmangel fant etterhvert fastlegen ut av også så det har blitt behandlet selv om aasen mente at det ikke hadde noe å si på formen min.
Men det hadde det...
Det er tungt å måtte kjempe sin egen kamp for å bli frisk!Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
-
06-10-10, 19:45 #18
Jolene: så fin side du har

Skal se mer på den seinere.
Har du vært hos andre enn Aasen?
Jeg var i dag hos Harald A. Mortensen, på NMA-klinikken i Drammen. Han er helt super! En liten gjeng som jobber der. Så er der i 3-5 timer hver gang!
Der får man god hjelp, og er det noe de ikke finner ut av så sender de deg videre.
Harald sa at jeg helt klart har lavt stoffskifte etter å tatt flere prøver og gått gjennom symptomene.
Så han vil sende meg videre til Oftebro eller Hesla. Kanskje begge.
Noen med gode erfaringer hos disse?
Hilsen Aina
-
06-10-10, 20:56 #19
Nei jeg har ikke vært hos noen andre, annet enn at jeg får hjelp av en annen på Spesialistsenteret pga dvitaminmangel.
Håper du får hjelp, og at du gir tilbakemelding her!
Lykke til
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
-
06-10-10, 21:13 #20
Tusen takk

Ja, dette blir spennende!
Skal fortelle hvordan det går
Men jeg bør kanskje lage ny tråd under møteplassen da?
Lignende tråder
-
Hjælp til at tolke disse - Synes selv det er lavt
Av Nocturne i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 10-07-08, 23:37 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
synes ikke jeg er bedre
Av villemo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 21-05-06, 20:28 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Du kan lægge linket til bloggen i din signatur (eller kan vi gøre det for dig), og ellers er du velkommen til at slå dig løs

Bokmerker