Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Threaded View
-
05-10-10, 08:17 #5
Sv: Ny og frustrert:-)
1. Kan jeg ha disse symptomene når jeg ikke har hypothyreose, men skjoldkjertelen blir angrepet av antistoffer?
Litt feil stillt spørsmål dette, kjertelbetennelse vil alltid hemme kjertlens produksjonsresultat og det er jo hypothyreose det.
2. Jeg tror jeg leste at en av dere skreiv at man kan ha det like ille med lave TPO verdier som med høye?
Mitt er jo bare på 160.
Det skriver analyselaboratoriet furst.no på sine sider. Kjertelbetennelse kan for den enkelte være like alvorlig på 100 som på 3000. Tallet 100 er mer usikkert enn 3000 så lave verdier bør kvalitetsikres.
Hvordan man har det mens kjertelbetennelsen er aktiv varierer. Det som er sikkert, er at man får et lavere stoffskifte og de som har ligget høyt ofte bare kommer ned i normalområdet. Det er likevel for lavt for disse, og de for problemer hos legen fordi deres stoffskifte er i normalområdet.
3. Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Siden jeg har hatt det sånn i så mage år og ikke funnet at av det.
Ja, det kan du. Ingen prøver kan fortelle deg hva dine stoffskiftetall burde være.
Kjertelbetennelse er likevel noe som i følge ekspertene tar to år. Da er kjertelen så ødelagt at man kommer i akutt behov for å tilføre stoffskiftehormoner.
Antistoffene kan likevel vare livet ut omtrent.
4. Hvis jeg kun har høy Tpo, fungerer da f.eks Armour da?
Eller må det også være påvist hypo?
Stoffskiftehormoner tilføres for å erstatte den mengden kjertlen ikke evner å produsere. Helsevesenet tilbyr kun syntetisk T4.
Hva slags stoffskiftemedisin du velger er en personlig vurdering. Hva syns du er best ?
Så kan andre forhold føre til at kjertlen ikke fungerer så godt :
Jodmangel
D-vitaminmangel
Selenmangel
sinkmangel
Lav Ferritin
Lav B12 - også andre b-vitaminer
Fluor• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hjælp til at tolke disse - Synes selv det er lavt
Av Nocturne i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 10-07-08, 23:37 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
synes ikke jeg er bedre
Av villemo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 21-05-06, 20:28 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat
Bokmerker