Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg var jo gjennom et Levaxinforsøk, en kombinasjon mellom Levaxin og Thyroid. Og sitter igjen med en skremmende opplevelse. Da Levaxinen begynte å virke etter noen uker, fikk jeg tilbake spenningene i muskler i hele kroppen og en opplevelse av angst. Angst slet jeg en delmed før, i åresvis. Nå tror jeg at det var Levaxinen som fikk meg til å være slik. Jo, kanskje var dosen for lav i denne kombitestperioden. Men jeg har gått på for lav dose thyroid også uten å få muskelspenninger og muskelverk og opplevelse av en angst som sitter i kroppen. Dette kom da jeg gikk tilbake til Levaxin.

18. september sluttet jeg med Levaxin. Etter det har kroppen min vært myk og vanlig. Jeg kjenner ingen angst. Jeg føler meg nå alminnelig glad og full av arbeidslyst og virketrang. Jeg vet jo at ikke alle blir stive i kroppen, eller opplever angst av Levaxin. For noen fungerer ren T4 medisin som Levaxin aldeles utmerket. Hva er det med den syntetiske T4 som gjør at jeg reagerer slik? Jeg fikk jo under dette forsøket tilgang på direkte T3 via thyroid, i motsetning til alle år tidligere hvor jeg kun hadde Levaxin og kroppens evne til å konvertere T4 til T3. Jeg er full av undring. Jeg vil jo følge med og se om det fortsetter slik. Men under dette 1.5 året jeg har brukt thyroid har psyke ikke vært noe problem. Unntatt da jeg forsøkte meg på Levaxin.
Jeg har den samme erfaringen som deg, det er akkurat som at levaxinen hemmer effekten av thyroid på en måte?? Eller er det noe annet? Jeg har også virkelig undret meg over dette.. Hvorfor ble jeg for eksempel dårligere da jeg kun gikk på levaxin og prøvde å øke dosen? Og hva gjorde meg bedre da jeg trappet ned?? Jeg hadde flust av hyposymptomer, og en temp på 35.4 midt på dagen, så hvorfor ble jeg dårligere av å øke? Gjør levaxinen noe "gæli" med binyrene? Gudene veit..