Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
Threaded View
-
06-09-07, 12:16 #11
Trenger ikke beklage Unn, jeg tok det ikke ille opp - og jeg tror ikke vi er så uenige i sak. Det er også helt greitt at du har en mening - det er jo derfor vi er her.
Dette er problemstillinger jeg er svært opptatt av, så tilgi meg en videre fabulering :
Jeg mener også at det beste hadde vært om man hadde fått de beste råd av professjonelle som må innestå for sin behandling. Så er det desverre ikke alltid. Det er jo forumet et vitne om. De som kommer hit er ikke de som har det bra - eller de som er blitt så kognitivt svekket av mangelfull behandling at de ikke klarer å komme hit.
De som kommer hit syns jeg (om jeg må) er svært oppegående mennesker som forstår at deres livssituasjon ikke er som den burde være - og som har et håp om å gjøre noe med den.
De har forstått at legen ikke rår over midler/kunnskap/vilje/interesse - til å gjøre noe med dem.
De har også en genuin sosial interesse for sine medmenneskers ve og vel og øser gjerne av sine erfaringer.
Og blottlegger gjerne sin uvitenhet uten omsvøp.
Det er bra !
Så er jo ikke jeg helt god heller - jeg sliter med at hodet ikke følger med og sliter med å ta alle de hensyn en ansvarlig person nok må.
Jeg føler likevel at det både er bra, og at jeg har rett til, å uttale meg om mine egene erfaringer jeg har tilegnet meg for å bli så bra som jeg er blitt.
Min situasjon i mai2004 var meget dårlig, da var jeg feilbehandlet i 16 år av uansvarlige leger, og skiftet på egenhånd over til Armour - og rettet meg etterblodprøvene.
Det gikk bra et år eller så. Da sa blodprøvene at jeg ikke kunne øke dosen mer. Jeg fikk en nedtur og den fortsatte. Denne legen holdt på sitt, som de andre og ville redusere dosen, noe som bare gjorde det enda verre for meg.
Jeg var dårlig og det hadde jeg fortsatt vært om jeg skulle rettet meg etter blodprøvene.
Nå er dosen over dobbelt så høy som den gangen TSH passerte null første gangen.
Så har jeg flere nære venner som har gjort det samme - og blitt mye bedre de også.
Derfor mener jeg at jeg har en meget god grunn til å betvile nytten av blodprøvene - og tolkingen av dem.
Det jeg mener er uansvarlig, er at man i legeproffesjonen fortsetter å bruke disse selv når de ser at de ikke når målet - nemlig at pasienten også føler seg euthyreot - og ikke bare er det på papiret.........
I følge det en lege på Aker fortalte, så er det "10-12%" som ikke blir bra av behandlingen, sagt i et forsøk på å retferdiggjøre dagen regime, men det er mange ! Alt for mange !
Så mange at jeg påstår stor uansvarlighet når disse ikke får en annen behandling rettet mot nettopp deres øde. Det er så ille at jeg har vansker med å finne ord.
Særlig når uansvarligheten tydeliggjøres gjennom leger som nekter å bruke det verktøy som tross alt er til rådighet.
Hvilken bilmekanikker foretrekker en halvfull verktøykasse ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 18:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 14:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 21:02

Svar med sitat

Bokmerker