Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
Threaded View
-
31-05-07, 23:08 #11
Hmm, Nora, nå ga du meg virkelig noe å tenke på. Hvorfor har ingen av ALLE de legene jeg har vært hos det siste året vært inne på at kreftbehandlingen virker inn på stoffskiftet...
Nå søkte jeg på et amerikansk brystkreftforum jeg pleier å lese, og det viser seg at det er veldig mange der som har opplevd å få stoffskifteproblemer både under cellegiftbehandling og med herceptin. (en målrettet behandling mot spes aggressive kreftceller)
Jeg fikk adjuvant behandling med cellegift fram til mars i fjor, deretter stråling i 5 uker, og startet 6 uker etter med Herceptin, som jeg har fått i ett år, siste dose for 3 uker siden. Går på antiøstrogener og er kommet i for tidlig overgangsalder, med typiske symptomer. Så det er jo sant som fastlegen påpeker at alt dette henger sammen, og slett ikke rart at jeg er sliten, trøtt og deprimert, hjernetåke er jo også ganske vanlig etter cellegift. Men det er bare stoffskiftet det går an å gjøre noe med akkurat nå. Herceptin tar flere mnd før det er ute av kroppen, og antiøstrogen skal jeg fortsette med i 4 år til. Hvis jeg holder ut...
Mener du Nora at levaxin eller liotyronin da har liten effekt så lenge jeg har disse andre prosessene gående?
Jeg er tenker sånn at så lenge det går an å måle at t4 og t3 er for lavt, må det bli bedre av å tilføre mer uansett hva som trekker det ned...Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 18:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 14:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 21:02

Svar med sitat

Bokmerker