Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
Kan jeg gå utfra denne uttalelsen som jeg fant på forumet?? :

"Ifølge min nye lege føler 90 prosent av pasientene som har Hashimotos ( den autoimmune varianten) seg først bra når FT4 ligger mellom 21- 25. 5 prosent kan føle seg bra på 18 - 19 prosent. TSH skal ligge under en.

Om pasienten har en FT4 på 13 eller 16 er uvesentlig, først når de kommer opp på 21 - 25 blir de bra. Fram til da kan de ha alle verdens symptomer. Han avviser dermed at gradvis forbedring. Dette er ifølge min lege anbefalinger fra Aker."
Nei, jeg mener du ikke kan det. Den uttalelsen er fra en lege fra Aker. Og på Aker gir de ikke Thyroid som du går på. Da du bruker kombi t4 og t3, vil blodprøvesvarene se annerledes ut enn om du bare brukte t4. Man hevder i Stop the Thyorid Madness at når man er godt dosert med naturthyroxin vil man ha t4 midt i referanseområdet, t3 mot toppen av referanseområdet og supprimert tsh. Mine blodprøvesvar har nå et slikt bilde. Jeg bruker også Thyroid. Jeg er ikke bra ennå, men jeg tror det er først og fremst binyresvekkelsen som volder meg problemer.

Doser etter symptomer