Hej Oppognedform

D. 18. september skrev du:
Sitat Opprinnelig skrevet av Oppognedform Vis post
Levaxin 25 hver dag + 30 mg Erfa. I dag er det lørdag og jeg er veldig trøtt hele tiden. Sov til kl. 12 i dag og sovnet nå en time på sofaen. Føler meg veldig rolig og fin i hodet , men vil veldig gjerne sove hele tiden.
Har du det fortsat som du beskrev for 2 uger siden? Eller lidt bedre? Eller lidt værre?
Sitat Opprinnelig skrevet av Oppognedform Vis post
OK, nå om dagen tar jeg 120 mg Thyorid og 25 mg Levaxin. Men greier liksom ikke å finne formen nå, magen er ustabil , og fordøyelsen er opp og ned. Ofte også magesmerten etter at jeg startet med Thyorid og mye luft. Føles som om magen er betent.

Sliter også med slitne og sviende øyne om dagen, og føler egentlig at jeg ser veldig sliten ut nå...... Ikke lett å finne dosen tror jeg....
Flere er først sluppet med sviende øjne efter at de har cuttet Levaxin helt ud (forudsat rette dose af Thyroid). Mht. maven - prøv at undgå hvedebrød, pasta, brug HUSK for en stund, og se hvordan det arter sig i løbet af 2-3 uger. Bemærk at fiberrigt rugbrød hindrer hormonoptagelsen og gør maven "sur" når den i forvejen er svækket. Mavesymptomer er (i hvert fald!) ikke forbundet med Thyroid, men kan derimod være forbundet med syntetisk levothyroxin.

Når det er sagt, er din dosering fortsat beskeden. Med vægt på 65 kg (skrev du før om) er omtrent 190 mg Thyroid mere passende... tilsvarer 2½ grain, hvilket ej heller er specielt højt. De 25 mcg Levaxin spiller ikke en særlig rolle i kombinationen med Thyroid. Tværtimod, kan det faktisk stikke en kæp i hjulet for effekten. Når du får mod på det, prøv et par uger eller tre på Thyroid alene og vær opmærksom på at lager-T4 i Thyroid stabiliserer sig først efter ca. 3 uger, men så har du lidt mere T3 at rutte med hver dag og det kan faktisk hjælpe undervejs...

God bedring