Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
01-10-10, 12:57 #2
Sv: "Fine" verdier - Paradoksale symptomer
Dette syns jeg var vanskelig.. fordi du liksom, som du sier, har paradoksale symptomer..
En idè er å ta binyreprøver, spyttprøver, for å se om disse funker skikkelig. Hvis ikke, kan man få symptomer på høy og lav samtidig.. Og dermed er det vanskelig "å bli klok på" doseringen, fordi symptomene liksom ikke stemmer overens. Samtidig bruker du ikke mye levaxin...
Slik som nattesvette (kaldsvette), kalde bein, hender, og ustabilt søvnmønster kan være binyrerelatert, men også hyporelatert.
Og hva tenker du rundt din høye forbrenning? Er det slik at du går ned i vekt, eller føles det som om du raskt blir lav i blodsukker? Det siste er jo binyrerelatert...
Så mitt råd er først og fremst binyresjekk hvertfall, så er det jo en mulighet for at du fremdeles er hypo ift. den doseringen de fleste trenger.. Men er det sånn at du raser ned i vekt, og føler deg altfor varm, så må man tenke mer i retning hyper...???
Så har jeg alltid syntes at levaxin er et "rart" medikament jeg da.. Jeg har alltid frosset på levaxin, samme hva slags doser jeg har stått på, og samtidig kanskje følt meg hyper.. Jeg har etterhvert utviklet et eller annet "mot levaxin" eller så er det rett og slett for "kleint" som gjør at jeg ikke nyttegjør meg det til tross for "fine prøver" (my ass..
).. Mange føler seg mye bedre på thyroider, et medikament laget av skjoldkjertlene på gris. Overgangen til dette gjør at mange har det turbulent en periode formmessig, så det må du belage deg på hvis du noen gang velger å "konvertere".
Jeg er ingen ekspert på hypothyreose. Her er forresten en link på hva det kan være lurt og måle..
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10382
Her står om testosteron:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...ht=testosteron
Lykke til, og ta dette som refleksjoner fra meg.
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
"Ideale" verdier når man forsøker å bli gravid
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 01-10-06, 11:24 -
"Ideale" verdier når man forsøker å bli gravid
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 01-10-06, 11:24 -
"Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 16Siste melding: 28-09-05, 21:58

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Bokmerker