Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Måske kunne det hjælpe en hel del på det, hvis der blev opfundet et nyt udtryk for anti-aging ..? Jeg er helt med på, at begrebet dækker over de ting, du nævner her, Anisa, men det dækker jo samtidig over nøjagtigt det med de der stakkels gamle, vakkelvorne hemen og barbies ... som helt har misforstået det med at ældes med ynde
Ved du hvad, Nielsigne? Jeg forstår godt hvad du mener, men selv har jeg det sådan, at det står mig fjernt at sætte mig til dommer over, hvad andre mennesker ønsker at gøre med deres liv, inkl. deres private holdning til deres egen alderdom. Hvad de tænker, mener og gør kan ikke påvirke min holdning til en sag.

Jeg ville klart foretrække, at det er os (det store flertal) og lægerne, der hævede os over alle de fordomme og i stedet fokuserede på sagens kerne. Det kan ikke nytte noget (mener jeg) at skulle ændre på betegnelsen for (i bund og rund) samme emne, for at det skal være mere "ærbart" at beskæftige sig med. Det er "os" inkl. lægerne der er problemet. Ikke et tilfældigt navn på et medicinsk speciale.

Hvad det i virkeligheden handler om, kan dette foredrag belyse....