Oppstøt og oppgulp er allright kjære Anisa.

Jeg har mye innestengt frustrasjon akkurat rundt disse emnene - noe kommer ut i form av det jeg skriver her på Sonja. Jeg brukte egentlig litt bevisst ikke anti-aging endokrinologi/medisin i det jeg skrev pga. som du beskriver så fint all negativ ladning av ordet/begrepet. Slik også Nielssigne påpeker. Ønsket heller å forsøke å gi noenlunde nøytral informasjon om hvordan de ulike hormonene påvirker andre prosesser i kroppen - i mitt eksempel kolesterol som de fleste kjenner og kanskje gi en beskrivelse av hvorfor det ikke holder å måle TSH, FT4 og 3.

Jeg leser så mye om så mange emner og bryr meg ikke lenger mye om hvilke faggrupper som er respektert eller ikke. Jeg er 100% sikker på at mine legers redsel for hormoner/min egen manglende kunnskap har ført meg opp i situasjonen jeg sitter i i dag. Aksepterer ikke de gjentagende forklaringene med at alt er så vanskelig.

Ikke dte at jeg er noen ekspert og får til alt selv. Min lege vil nå sende meg til endokrinolog siden blodverdiene mine (TSH går opp og FT4 og 3 er helt i nedre ref. og Anti-TPO er doblet siden mai etter at jeg startet på tyroider i mars) Som så mange andre her ser jeg at historien gjentar seg når man bytter.
Men hva skal jeg hos en av "Disse selvhøjtidelige svanse med endokrinolog-autorisation" å gjøre? Formen pr. dags dato som er helt på jordet pga. mange faktorer som jeg iallefall nå er istand til å identifisere som også involverere min egen eksprimentering med både hormoner og andre tilskudd fordi jeg bla. ikke har nok blodprøveresultater og andre laboratorietester å støtte meg til.

Men jeg har ikke noe valg. Noen ganger går det skeis, men da vet jeg iallefall hva som ikke virker. Problemet er jo at kompinasjonsmulighetene blir nær uendelige på lik linje med størrelsene på dosene. Har fremdeles tro på at jeg vil nå frem - men har hatt en dipp og klarer knapt å komme meg ut av sengen om dagen med en kropp som bare ikke vil - men hodet er betraktelig bedre, selv med FT4 på 10,3 og T3 på 4,2. Så jeg blander uansett ikke tilbake Levaxin - øker jevnt og trutt på tyroidene og er oppe i 3 grain om en ukes tid. Nå stemmer iallefall bildet med blodprøvene og det er jo noe bare det. Første gang TSH i det hele tatt har respondert.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg ikke nølt med å kontake "barbie-endokrinologene". Alt jeg leser av anatomi/fysiologi støtter opp under det de holder på med. Men inntil jeg klarer å spare sammen nok cash til å reise utenlands må jeg fremdeles prøve og feile. Lærdommen ligger i ikke å gjøre de samme feil to ganger og stadig søke ny kunnskap.
Min egen lege - som trods alt iallefall er ærlig og sier hun ikke kan nok om hormonterapi og våger ikke begi seg inn på disse områdene i alt for stor grad. Får allikevel i noe grad respet på noe av de hormonene som anses som "trygge" utskrevet. Melatoninen er jeg dog litt usikker på? Kan den være årsak til det nye antistoffangrepet? Kutter den ut en periode for å se - blir ikke helt klok på det jeg finner om melatonin og antistoffer.

Ble litt oppgulp om meg selv, men er litt down om dagen, og da blir man jo usikker. Tar gjerne imot noen gode råd om noen har noen ideer......... Følger de andre trådene til alle de andre her som sliter med det samme - og vi startet vel på tyroider omtrent på samme tid tror jeg.