Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
27-09-10, 10:00 #6
Sv: En vill og gedigen "vitenskapelig" feilslutning - TSH , FT4 og FT3.
Kære rexxy69
Jeg kan godt forstå din frustration.... men mon du er selv klar over, at fremgangsmåden du beskriver/efterlyser findes allerede indenfor en endokrinologisk speciale, det eneste speciale der beskæftiger sig med alle hormonernes samspil i menneskekroppen, gældende alle aldre, selv om specialet hedder Anti-Aging Endocrinology, eller Preventive Medicine, eller Anti-Aging Medicine.
Når man (de fleste) hører ordet "Anti-Aging" - tænker man på alle disse sølle, aldrende playboy-stakler og afdankede Barbies, der ikke vil affinde sig i alderens ædle forfald og i stedet flygter de fra dødsangsten ved at blive fyldt med alskens hormoner de får hos plattenslagere til endokrinologer, der rangerer i folkets og endokrinolog-kollegernes øjne lige så lavt som plastikkirurger, der for penge, PENGE (!) giver dumme kvinder enorme barme eller løfter de grimme, rynkede ansigter, så disse aldrende Barbies kan lidt endnu lade som om de er unge.... Sådan har de "rigtige" endokrinologer det også med de kolleger, der arbejder med Anti-Aging Endocrinology. De er bare nogle sølle "købmænd" som sælger Evig Ungdom på piller. Sådannogle skal vores "rigtige" endokrinologer I HVERT FALD ikke være. No way!
Disse selvhøjtidelige svanse med endokrinolog-autorisation vi er prisgivet hver eneste dag, de aner nada om, at anti-aging endokrinologi beskæftiger sig med hormonkirtlernes tilstand, samspil imellem og udvikling igennem alle menneskelige aldre, fordi det ligger i sagens natur, at "aldringen" starter lige så snart puberteten er overstået og vi træder ind i det voksne liv.
Det er efterhånden en indsigt jeg har udviklet, at havde vores endokrinologer haft fokus på alle vores hormonkirtler efterhånden som tiden går - ville mange endokrine sygdomme være undgået, da de fleste starter i det stille med ganske harmløse feedback-problemer, der ganske let kunne justeres undervejs i forløbet, før problemerne bliver så store, at de i realiteten bliver til en eller flere endokrine syndromme først, deciderede endokrine sygdomme næst!
Så længe der ikke er faglig respekt om anti-aging medicin og preventiv medicin - kan vi skyde en hvid pind efter drømmen om helhedsorienterede endokrinologer. Så enkelt kan det siges.
Hvorfor har Hertoghe så stor en succes med at behandle endokrine sygdomme? Måske netop fordi han er en af de udskældte anti-aging endokrinologer med speciale i preventiv medicin! Han er medstifter af International Hormone Society og siden 1987 Member of the International Board of Scientific Advisors of the American Academy of Anti-Aging Medicine samt President of the European Academy of Quality of Life and Longevity Medicine (Eaquall).
Guderne forbyde at vores selvhøjtidelige, arrogante halv-endokrionologer skulle (på samme måde) smudse deres fingre med fy-fy-endokrinologi der forsker i hormonernes betydning for alle aspekter af et menneskeliv!
(Beklager opstødet, men det føles håbløst at tænke på.)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker