I følge ultralyd så så de ingen spredning til lymfekjertlene hos meg, likevel viste det seg å være metastasering i fem av de åtte de tok ut. Jeg vet ikke sikkert om de alltid tar ut disse (jeg hadde jo litt større svulst enn deg), men jeg tror det er vanlig. Det er også vanlig å fjerne hele kjertelen. Radiojod brukes for å fjerne det vevet de ikke fikk ut under operasjonen + eventuelle kreftceller. Dette gjør også videre oppfølging lettere da de ser på thyroglobulin (TG) i blodprøver. TG lages av alle slags skjoldbruskkjertelceller, normale og kreftceller. Men for alt hva jeg vet så kan det hende de i noen tilfeller ikke fjerner hele kjertelen. Legene på Aker vil nok fortelle hva som er aktuelt for deg.

Det har gått fint med meg. Hadde radiojodbehandling i slutten av juli, så begynte på thyroxin igjen i begynnelsen av august etter nesten fem uker uten. Har ennå ikke fått TSH ned, men det kan ta litt tid. Har ny time på Radium i slutten av oktober. Det var på Radiumhospitalet jeg fikk jodbehandlingen.

Hvis du vil ha en litt mer privat "samtale" så kan du også sende meg en PM.