Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
3.Kan lav T3 årsake at men sliter med hukommelsen ?
Vel, også hjerneceller bruker jo T3.
Egen erfaringer fra den tia jeg gikk på syntetisk kombi, er at T3-tilskudd ikke hjalp på brainfog og dårlig hukommelse. Thyroide hormoner hjalp heller ikke.
Tåkehjerne er jo et utbredt symptom hos de med lavt stoffskifte.
Det er så mange uklarheter omkring hjernens stoffskifte at jeg er ikk istand til å svare. Det siste jeg leste var at hjernen lager sitt eget T3 (av T4).
Jeg har i perioder klart å ha en høy T4. På Levaxin klarte jeg over fT4 på over30. Det klarer jeg ikke på tyroid, men høy T4 hjelper heller ikke på hjernefunksjonen - min iallfall.
Hm, jeg har hatt et lite håp om å bli litt "smart" igjen. Mente jeg hadde leste noe her, kanksje var det Hypothyrosen min og meg, men det var kanskje den generelle bedringen, og at også dette følger med? Jeg var veldig dårlig når jeg leste den, så jeg kan godt huske feil der ja. Var det med hukommelsen da.

Jeg drømmer også om å få prøve medisin og forhåpentligvis slippe å gå til kriopraktor hele tida. Nå er jeg relativt bra egentlig, men er der perioder hver uke, og noen ganger hver 14. dag. Hadde vært greit å bruke pengene på tabletter som fungerer bedre. Faktisk hadde jeg nok spart mange penger på det også tror jeg, selv om man må betale endel selv.

Takk for svar!