1.Hvorfor stiger anti-TPO kraftig etter at jeg kom på Levaxin ?
Det er jo et spørsmål som kan ha mange svar. En spekulasjon kan jo være at antistoffet jo er kroppsprodusert, og dermed vil produksjonshastigheten variere med stoffskiftets aktivitet, og dette øker jo når man får Levaxin. (burde iallfall det da)

2.Linker til hvilken effekt T3 har ?
Effekten T3 har, er at det opprettholder livet. Uten, så dør vi ganske kjappt.
Det er derfor kroppen sikkrer seg dette fra flere kilder. Alle celler i hele kroppen må ha T3, så dette er forsåvidt et atypisk hormon.
Hormoner har ellers gjerne spesifikke målceller. Feks. må celler som skal bruke TSH være utsyrt med reseptorer for TSH, og disse finnes kun på skjoldkjertlen.

3.Kan lav T3 årsake at men sliter med hukommelsen ?
Vel, også hjerneceller bruker jo T3.
Egen erfaringer fra den tia jeg gikk på syntetisk kombi, er at T3-tilskudd ikke hjalp på brainfog og dårlig hukommelse. Thyroide hormoner hjalp heller ikke.
Tåkehjerne er jo et utbredt symptom hos de med lavt stoffskifte.
Det er så mange uklarheter omkring hjernens stoffskifte at jeg er ikk istand til å svare. Det siste jeg leste var at hjernen lager sitt eget T3 (av T4).
Jeg har i perioder klart å ha en høy T4. På Levaxin klarte jeg over fT4 på over30. Det klarer jeg ikke på tyroid, men høy T4 hjelper heller ikke på hjernefunksjonen - min iallfall.

4.Nakken din.
Mine kiropraktorer og fysioterapeuter fikk fyken da jeg gikk over til tyroide hormoner.