Og jeg ble heldigvis hyggelig overrasket!! Sist gang må jeg si jeg var bare overrasket, for da snakket vi stort sett om Oftebro`s fisketurer oppetter Begnaelva, men nå var han LEGE!!!

Først gikk vi igjennom prøvesvarene, og der hvor fastlegen sa att alt var i orden(der har jeg igjen for å tro på henne og ikke få utskrift hver gang... )var det vist ikke alt i orden. Jeg spurte hvordan det sto til med jernlageret, og alt skulle være i orden. men

Ferritin var på 10 (15-200)
Vitamin D3 49 (50-150)
Selen 0,7 (0,6-1,8)

Og sink hadde jeg alt for mye av, men det ble ikke nevnt. Aner igrunn ikke hva den gjør eller hvor jeg får den ifra hel.

Han mente att Ferritin alene kunne tilsi formen jeg har hatt de siste mnd, og da her jeg lyst til å bestille en fastlege-time kun får å kvele fastlegen :evil:

Så fra imorgen skal jeg øke medusinskapet med:

Jerntabletter, som jeg skal ta med 500-1000mg c-vitaminer
Selen (har allerede startet for jeg viste att jeg hadde masse ATPO)
Trio-Be(reseptbelagt faktisk..)
B-kompleks
Og Møllers dobbel.

OGSÅ FIKK JEG LITT ERNÆRINGSRÅD DA

Og jeg som syns jeg har vært så flink og spist fast hver 4. time... Jeg skal øke fra å spise fra 4 ganger hver dag til 6-9 , kan jo faktisk ikke gå tilbake på jobb, for jeg må jo være hjemme og lage mat... Men det var ikke så ille da, en halv skive var også ett måltid sa han
Frukt var forbudt, til nød en halv pære etter ett måltid(veit ikke om det gjelder alle Hypoere, men jeg hadde vist ett blodsukker på vippen til Diabetes så.... null frukt her i gården!!!! Hulk hulk, for jeg er cocaholiker!!!)

Melkeprodukter, Ikke det heller, og jeg er i tilleg til å være cocaholiker en melkekalv, så HURRA.... :(

Sukker, ALTSÅ MINST MULIG.... IKKE COCA.COLA HELLER

Grønnsaker, alt er fint, og mest mulig er også best, helst til hvert måltid. Og tallerken bør bestå av halvparten grønnsaker. Men ikke kokte poteter, men gjerne råe eller råstekte!!!

Kunstig sukker, ikke no her heller!!

Kornprodukter, noen brødskiver hver dag, men v høy aktivitet kan en spise no mer.

Pasta, bare fullkornspasta(har hatt det i skapet i flere mnd, bare hatt litt problemer m å få putta det i kjelen..... )

Og ris, kun brun ris, og den er vist like god om en koker en stor kjele så kan en oppbevare den i kjøleskapet så holder den seg lenge. Også gjerne til alle måltider.

Ellers var han vilt begeistret for vilt, fugl, fisk skalldyr og kjøtt. Og bønner, kikerter og Linser. Og falafel(?) Ikke helt sikker på den der.

Så jeg skal hilse og si det blir trafikk på kjøkkenet her!!!!

Ellers må jeg si at jeg var glad for å ha vært hos han idag, selv om han er steindyr (kr 2000,- ) for 25 min(heldigvis pappa betaler ) så er det hvertfall mere info fra han enn hos legen min.

Og Jeg var jo livredd for å få ett barn med målbar lavere IQ v 5-6 årsalderen, for jeg økte ikke Levaxin-dosen da jeg gikk gravid med minstemann(ifølge legen min var det bare å fortsette med den og folinsyre så var det bare "tut-og-kjør") men han mente att hvis TSH holdt seg ganske lav alikevel var det ingen fare, PUH!!!!! Håper det hvertfall!!!

Og at han mente att Jeg fikk HYPERTHYREOSE for mange årsiden pga p-piller(og det har jeg trodd selv og for det startet noen mnd etter ett bytte i p-pilleslag) hvertfall att det var det som gjorde utslaget. Så jeg spurte på vegne av datteren som blir 10 (JA DET ER MANGE ÅR TIL HUN SKAL BEGYNNE M P-PILLER(HVERTFALL 15 ÅR MINST )) Men siden hun ble født med høyt stoffskifte og hadde det i 2 år, så måtte jeg spørre. Og han mente att hun KAN få det, og bør tenke på når den tid kommer om det kan være en annen prevansjon hun kan ta som det ikke er masse hormoner i. Så kanskje hun slipper dette tullet her!!!

Nå kommer jeg ikke helt på om det var noe annet vi snakket om, untatt at jeg skal dele opp Lev/Lio-dosene i 2 og ta halvparten om morgen og halvparten om kvelden (minst 20 minutter føre mat) så kanskje jeg ikke får sånn hjertebank. Så det skal jeg gjøre!!!