Side 11 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 101 til 110 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Blondies bok

Vi er noen segliva jævler davettu
    Jeg tror på at det ikke er jod i det saltet.
    Fordi :
    Det er riktignok havsalt, men har vært hevet fra havnivå i millioner av år, og jod er et serdeles flyktig mineral. Derfor regner jeg med at mesteparten har unnsluppet saltet på den tiden.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Har med stor interesse fulgt diskusjonene mellom smgj og n'Finn vedrørende puls. Tusen takk for alt dere lærer meg.
    Hadde lyst til å dele mine funn her. Lånte et BT apparat på jobb som også måler puls for å se hva mine mål blir. Målte to dager på rad og finner følgende:
    -en hvilepuls på 70-72 (aldri vært så høy før).
    -reiser meg, venter 14 sekunder og pulsen har steget til 130.
    Blodtrykket stiger lite:
    -starter liggende på 94/49
    -ender opp i stående på 100/89
    Dette er prøver tatt etter medisiner (cortison og Erfa) har startet å virke.

Tar for tiden 165mg Erfa (en og en halv uke siden sist økning) og ca 15mg cortison (morgendose). Har merket en veldig liten forbedring etter at jeg startet med HC for snart tre uker siden, men ikke det jeg hadde håpet på. Er veldig utålmodig fordi jeg er så lei av å kun gjøre det jeg må. Aldri ting jeg har lyst til. Rett og slett på grunn av energinivået. Har stressdosert (25mg HC) en gang når jeg skulle på jobb (jobber 20 prosent, bare på trass). Virkningen ble at jeg ikke fikk "hengover" dagen etter, som jeg har fått de dagene tidligere når jeg gjør mer enn jeg må.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Litt interessant dette med BT og puls ja.. Artig at du også har målt dine verdier. Jeg skal også fortsette og måle, det er jo veldig håndterlig å få et tall å forholde seg til, og ikke bare gå og forestille seg noe som kanskje er feil.

til deg!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Blondie....hei
    Her kommer mine egne, helt subjektive, opplevelser og meninger angående HC.
    Jeg tror ikke det har så mye å si å øke langsomt når vi begynner. Binyrene våre har lite å bidra med, og kroppen trenger kortisol. Ser ikke hvorfor en skal dra ut tida ytterligere....
    Jeg starta på en høy dose, og har hatt det aller best de peridene jeg har gått på 40 mg!!!

Men når vi skal trappe ned, er det viktig å ta små steg, for da skal binyrene forhåpentlig til å virke på egen hand.
    Prøv derfor å gå opp i dosen din, og tar en 3-4 uker før virkningen kommer.

((Jeg går nå på en dose vel fysiologisk dose, men har ikke den formen som på 40, men det er mye, så enn så lenge nekter jeg meg å gå dit opp igjen...kan umulig være der vi skal ligge....))
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Tusen takk for svar (og klem) Jeanette og Gunnda
    Jeg ser poenget ditt, Gunnda, at jeg sansynligvis trenger mer binyrestøtte, men hadde håpet at dosen jeg kom frem til sammen med legen holdt, slik at jeg kunne gjøre dette sammen med legen. Kortisolprøvene mine var liksom ikke så ille derfor trodde jeg det holdt med en liten dose om morran. Pulsen min sier noe annet. Når jeg reiser meg forsiktig opp av sengen og står stille noen sekunder, ser det på pulsen ut som om jeg er ute på en lett joggetur.

Begynte i går med Pregnenolone. Har bestilt 50mg kapsler som jeg ikke får delt opp og tenkte derfor å starte med å ta 150mg per uke. Vet lite om når jeg kan vente effekt av dette hormonet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Begynte i går med Pregnenolone. Har bestilt 50mg kapsler som jeg ikke får delt opp og tenkte derfor å starte med å ta 150mg per uke. Vet lite om når jeg kan vente effekt av dette hormonet.
    Bedst ikke at vente effekten. Bevidstheden alene kan påvirke oplevelsen af effekt eller ikke-effekt - afhængigt af fortegnet. Jeg har oplevet det bedste ved at "tage stilling og lade evt. tvivl komme "det" til gode" og ellers lade tiden arbejde i fred. Altid bedst at se tilbage end at "se på".

Mange netbutikker sælger tomme kapsler til små penge. At dele i ca. halve eller tredje dele er ikke så vanskeligt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Bedst ikke at vente effekten. Bevidstheden alene kan påvirke oplevelsen af effekt eller ikke-effekt - afhængigt af fortegnet. Jeg har oplevet det bedste ved at "tage stilling og lade evt. tvivl komme "det" til gode" og ellers lade tiden arbejde i fred. Altid bedst at se tilbage end at "se på".

Mange netbutikker sælger tomme kapsler til små penge. At dele i ca. halve eller tredje dele er ikke så vanskeligt.
    Tusen takk for raskt svar Jeg er helt enig Anisa, bare det at utålmodigheten slår inn.

Tror du det er en dårlig ide å ta tre kapsler i uka, istede for litt hver dag? Tenkte dette er et prohormon og at det derfor ikke gjorde noe å ta det tre ganger i uken. Du skjønner at for meg er det ikke så enkelt å dele, finmotorikken i fingrene mine er et av mine største problem

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Blondies bok

Tror du det er en dårlig ide å ta tre kapsler i uka, istede for litt hver dag? Tenkte dette er et prohormon og at det derfor ikke gjorde noe å ta det tre ganger i uken. Du skjønner at for meg er det ikke så enkelt å dele, finmotorikken i fingrene mine er et av mine største problem
    Det er ikke en dårlig idè, men heller ikke perfekt til een, der ikke har erfaring med stoffet og kan derfor opleve det "stærkere" (umiddelbart) end det ellers ville være... Du må blot være opmærksom på, at såfremt du oplever en "pang-effekt" kan det være misvisende (hvad, hvor, hvordan) og derfor man kan risikere at komme i tvivl, ganske ufortjent for stoffet.

Uanset hvad sker - er det hverken farligt, dødbringende eller skadeligt. Bare du ikke kommer i tvivl som kan afskære dig fra at fortsætte. Hvis du har andet på kapsler du evt. ikke bruger mere eller sjældent - kan du måske be` nogen derhjemme om at tømme 5-6 stykker og fordele indholdet af 2 pregnenolone-kapsler i de tømte, for at teste den mindre mængde hver dag.

På den anden side - sker der intet "mærkbart" med en 50mg-kapsel hver anden dag, er det bare om at fortsætte. Senere kan du prøve at være på udkig efter tabletter. Jeg selv bruger Pregnenolone 25 mg Time Release fra Source Natural. Mærker "ingenting" andet end bedre syn og meget bedre oplevelse af farver.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg tar pregnelonone litt nå og da, tror ikke man trenger en spesiell kontinuitet. Jeg tar nå ca annenhver dag, 25 mg. Jeg merker veldig fin effekt. Det letter "trykket" innvendig (i brystkassen, som er der jeg merker slitenheten), på en annen måte enn hc . Etter å ha gått på det en stund tenker jeg ikke noe over det, men når jeg har vært av noen dager og så tar en tablett, kjenner jeg klar forskjell, som i dag. Egentlig har jeg lyst å gå på det hver dag men det skal visst være bra å gi kroppen pause fra det innimellom så da gjør jeg det.

Håper du får god effekt av pillene, Blondie!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Tusen hjertelig takk for råd, Anisa
    Skal lese mer grundig gjennom det du har skrevet tidligere på forumet også, slik at jeg vet bedre hva jeg kan forvente/ikke forvente.

Side 11 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn