Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
At det er noe vanskeligere å få tak i, skal du ikke la deg stoppe av. Flere av klinikkene som er nevnt på forsiden av dette forumet skriver det ut. Om du maser og maser på fastlegen kan det jo også tenkes han gir etter. I første omgang kan du jo likevel prøve de andre rådene jeg ga, da det kan være en lettere vei.

Hallo i luken.... Det er jo helt drøyt for å si det mildt. Som pasient så kan du kreve dette. Vis til at du ønsker å følge med på utviklingen i stoffskiftet ditt, og at ft4 er viktig å ha data på siden dette er det aktive hormonet (sammen med ft3). (TSH er ikke noe aktivt stoffskiftehormon, det er kun et signalhormon som fortellert kroppen hvor mye som skal produseres av de aktive hormonene).

Man er dessverre nødt til å være sin egen advokat mht stoffskiftesykdom, da leger kan for lite om dette. Du må altså innstille deg på å være litt på hugget, og stå på krava, selv om det er slitsomt når man er dårlig. Kanskje mor eller far kan tale din sak hos legen, om du ikke orker? Evt ta de med på timen i alle tilfelle, så blir det ikke så lett for legen å "vri seg unna!?
Ja, egentlig er jeg veldig sta, men må inrømme at jeg har grini på de siste legetimene. Selfølgelig på grunn av at det er en sår situasjon, men også fordi jeg føler meg så oppgitt på hvor lite hjelp og informasjon jeg får, både når det gjelder sykdommen og rettigheter ift NAV.

Jeg hadde med mamma en gang, og hun klarte jo å snakke da jeg satt der gråtkvalt, men hun sier hun kanskje ikke kan denne torsdagen.