Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
16-09-10, 21:13 #9
Sv: Dosering av hydrocortison
Hei Berit
Er ikke sikker på om det var meg du spurte, men kan vel svare for min del. Jeg tar kun en dose om morgenen. Dette fordi det var her spyttprøven viser for lavt. Lå for høyt kl 12 og i bunn kl 24. Jeg bruker ikke Cortef. Dette preparatet står ikke i felleskatalogen i følge legen min. Han skrev derfor ut et preparat som heter Cortison. Dette er ikke det samme som Prednisolon. Var veldig klar på at jeg ikke ville ha et slikt preparat. Fikk en sprøyte i fjor høst med et preparat som tilsvarer prednisolon og ble kjempesulten og fikk vektøkning av en dose som tilsvarer 5mg prednisolon per dag. Effekt i ca 3 uker. Merker ikke noe sånt med Cortison ca 12,5 mg (deler 25 mg tablett og tar deg største biten, sparer de mindre til en fremtidig nedtrapping)
Er likevel der hvor jeg lurer på å prøve en økning for å sjekke effekt.
Sitter å lurer på om disse Addisonspasientene også blir litt underdosert av endoene...eller skal vi kalle dem homeopatene...
Lignende tråder
-
Er hydrocortison og binyrebarkekstrakter det samme?
Av AneMarie i forumet HydrocortisonSvar: 3Siste melding: 01-08-10, 18:41 -
Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
Av Babe i forumet HydrocortisonSvar: 15Siste melding: 24-06-10, 19:06 -
Dosering
Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 06-03-07, 19:48 -
T3 og dosering av den
Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 26-06-06, 23:30 -
Riktig dosering??
Av JoJo i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 17-06-05, 14:42

Svar med sitat
Bokmerker