Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Hybrid View
-
16-09-10, 18:25 #1
Sv: Kjenner det er tid for ny legetime
MCHA er hvordan selve det røde blodlegemet ser ut.
Prøven er stoffskifteavhengig og vil endre seg med riktig behandling av stoffskiftet.
Den tilhører en stor gruppe prøver som egentlig er beregnet å andre ting, men som også er stoffskifteavhengige. Disse viser jo mye tydligere hvordan kroppen trives under det pågående stoffskiftet.
Og den viser her at stoffskiftet er for lavt.
Folat er vel B9, dennne er viktig, og serdeles viktig under graviditet.
Kobalamin (B12) er viktig at er mye høyere hos oss som behandles for lavt stoffskifte. Årsaken til at den er lav, kan være kostholdet, men også et maveprotein som heter intrinsic faktor. Mål denne !
Så vil jeg vel si at ingen stoffskiftehormoner virker tilfredsstillende hvis man ikke får nok av dem, så fint at Levasinen økes. Blir du bra av økningen syns jeg alt er såre vel. Noen føler seg bra på Levaxin, men hvis du ikke blir bra, så nøl ikke med å kreve et forsøk med ERFA.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 18:37 #2
takk for svar

litt morsomt at b12 verdien er lav, for den pressa jeg han til å ta,og han kunne ikke skjønne hvorfor...så det er litt in your face
jeg sliter så mye med håret og vet at bvitaminer har mye si for det også.
at tsh er så høy er litt selvforskylt da jeg gikk tom for medisin et par dager før prøven, men lurer på om jeg glemte å si det til legen.
har ingen ødemer som jeg vet om,så har jeg dårlige nyrer?? :o
hadde også beinhinnebetennelse i knærne (trodde man fikk det i leggen) og nav presser og maser og vil ha meg ut i jobb...arghh...lei nåFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
16-09-10, 18:44 #3
Det har egentlig veldig lite å si på prøveresultatet at man "glemmer" dosen i noen dager.
Levaxin holder seg lenge i kroppen. Halveringstiden er ca. en uke, og den er lengere når stoffskiftet er lavt enn når det er høyt.
Man skal jo alltid medikamentfaste før prøver tas for å få et korrekt resultat, altså ta prøven om morgenen og vente med dagens dose til etter prøven er tatt.
Morgenprøver er særlig viktig for TSH da denne har sitt høyeste verdi om morgenen, og at denne halveres utpådagen.
Hvis man tar dosen sin om kvelden, vil jeg påstå at man bør vente med denne til etter prøven.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 18:48 #4
Neida. Prøven behøver ikke å bety at du har et nyreproblem, ting må sees på i en sammenheng. Albuminet ditt er i øvre referanseområde. Det burde være lavt dersom du lekker væske fra blodbanen og ut i vevet med albumin som årsak. Se heller på tråden til Anisa ang ødem (vedlagt link) GFR prøven din bør du snakke med legen din om. Det er ikke lurt å få utskrift av en masse prøvesvar uten forklaring. Dette er ikke ihht pasientrettigheter. Du bør få deg en time og få han til å forklare deg dette ordentlig. Også du...det er ikke gresk, men latinsk

https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8589
Lignende tråder
-
"Flink jente" syndromet vs binyrene.
Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 04-08-10, 22:59 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25

Svar med sitat
Bokmerker